NASTAVLJA SE PROJEKAT BRZIH PRUGA Obustava saobraćaja na relaciji NS - Subotica, evo kada se očekuje završetak radova
U četvrtak, 7. aprila 2022. godine, biće obustavljen železnički saobraćaj između Novog Sada i Subotice, zbog nastavka radova na izgradnji brze pruge za brzine od 200 km/sat na ovoj deonici međunarodne magistrale Beograd – Budimpešta, saopšteno je iz Infrastruktura železnica Srbije.
Zbog izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica – državna granica Kelebija od 7. aprila će neprekidno biti zatvorena deonica Rasputnica Sajlovo – Vrbas – Aleksandrovo Predgrađe.
POSTOJI ROK: Kad vam bankomat proguta karticu, evo do kada banka treba da je vrati
NEOBIČAN BIZNIS MLADOG ČAČANINA: Jedan od retkih koga ne zanima cena goriva, razvio POSAO BUDUĆNOSTI
DECA OBRAZOVANIJA, ALI EMOCIONALNO NEZRELA Test za upis u prvi razred osnovne škole nije menjan 40 godina
Tokom obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, vozovi će saobraćati osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Odžaci – Bogojevo – Sombor – Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica.
Pruga Novi Sad – Subotica – Kelebija duga je 108 kilometara. To je treća deonica pruge za velike brzine od 200 km/sat kroz Srbiju, od Beograda do državne granice sa Mađarskom.
Rok za završetak radova je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice. To znači da je završetak brze pruge Novi Sad – Subotica planiran do kraja 2024. godine.
Izvođač radova je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company". Vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
U okviru izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije, biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac). U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometra.