НАСТАВЉА СЕ ПРОЈЕКАТ БРЗИХ ПРУГА Обустава саобраћаја на релацији НС - Суботица, ево када се очекује завршетак радова
У четвртак, 7. априла 2022. године, биће обустављен железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице, због наставка радова на изградњи брзе пруге за брзине од 200 км/сат на овој деоници међународне магистрале Београд – Будимпешта, саопштено је из Инфраструктура железница Србије.
Због изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица – државна граница Келебија од 7. априла ће непрекидно бити затворена деоница Распутница Сајлово – Врбас – Александрово Предграђе.
ПОСТОЈИ РОК: Кад вам банкомат прогута картицу, ево до када банка треба да је врати
НЕОБИЧАН БИЗНИС МЛАДОГ ЧАЧАНИНА: Један од ретких кога не занима цена горива, развио ПОСАО БУДУЋНОСТИ
ДЕЦА ОБРАЗОВАНИЈА, АЛИ ЕМОЦИОНАЛНО НЕЗРЕЛА Тест за упис у први разред основне школе није мењан 40 година
Током обуставе железничког саобраћаја између Новог Сада и Суботице, возови ће саобраћати основним помоћним превозним правцем Нови Сад/Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Оџаци – Богојево – Сомбор – Суботица и допунским помоћним превозним правцем Нови Сад/Нови Сад Ранжирна – Распутница Сајлово – Римски Шанчеви – Орловат – Зрењанин – Банатско Милошево – Сента – Суботица.
Пруга Нови Сад – Суботица – Келебија дуга је 108 километара. То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.
Рок за завршетак радова је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице. То значи да је завршетак брзе пруге Нови Сад – Суботица планиран до краја 2024. године.
Извођач радова је кинески конзорцијум "China Railway Интернатионал" и "China Communications Цонструцтион Company". Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.
Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије, обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.
У оквиру изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Келебије, биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.
Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.