PLANIRAN NOVI GRANIČNI PRELAZ IZMEĐU SRBIJE I BiH Projekat vredan 45,2 miliona evra uskoro započinje
Projekat izgradnje novog graničnog prelaza između Srbije i Bosne i Hercegovine vredan 45,2 miliona evra, planiran za puštanje u rad 2025. godine, otvoren za tenderske ponude do 29. januara.
Direkcija za imovinu raspisala je uoči Nove godine tender za izgradnju zajedničkog graničnog prelaza Sremska Rača između Srbije i Bosne i Hercegovine.
DONETA VAŽNA ODLUKA O NAJSTARIJIM SUGRAĐANIMA! Više od 21.000 penzionera dobiće OVO tokom 2024. godine
VELIKA VEST ZA GRAD NA JUGU SRBIJE: Stiže kompanija sa ogromnom investicijom
EVO KAKO LOTO MILIJARDER TROŠI PARE! Vile, bazeni, skupa kola: ALI sve to zavisi od JEDNOG SNIMKA
Vrednost posla procenjena je na oko 5,3 milijarde dinara (45,2 miliona evra).
Lokacija kompleksa novog graničnog prelaza predviđena je na delu trase auto-puta Kuzmin - Sremska Rača - državna granica, na oko 1 kilometar pre skretanja za most preko Save.
Orijentaciona dužina trase iznosi 2.500 metara, a širina 335 metara.
Ukupna površina iznosi 50,5 hektara, navodi se u tenderskoj dokumentaciji.
Precizira se da je potrebno izvesti radove na izgradnji novog graničnog prelaza Sremska Rača između Srbije i Bosne i Hercegovine, na deonici novog auto-puta Kuzmin - Sremska Rača, na katastarskim parcelama u KO Sremska Rača, Grad Sremska Mitrovica.
Podseća se da je početak trase novog auto-puta, planiran kao denivelisana veza dva auto-puta, auto-puta Beograd – Zagreb državni put IA reda 3 (E70), i budućeg auto-puta Kuzmin - Sremska Rača, u zoni postojećih parkinga koji se ukidaju.
Trasa se dalje prostire pravcem sever-jug, presecajući postojeću mrežu melioracionih kanala koji su uglavnom postavljeni u pravcu istok-zapad.
Na svim, napred navedenim presecima, planirane su mostovske konstrukcije u trupu auto-puta.
Preko auto-puta, na ukrštajima sa važnijim lokalnim saobraćajnicama, planirani su denivelisani prelazi – nadvožnjaci.
Pre dolaska do reke Save planiran je budući granični prelaz koji će biti zajednički za dve države.
Kako eKapija navodi, urbanističkim projektom za izgradnju zajedničkog graničnog prelaza predviđeno je da granični prelaz bude pomeren (dislociran) u odnosu na osnovnu trasu auto-puta zbog blizine trase međunarodnih dalekovoda napona 400 kV, čije izmeštanje je, kako je navedeno, suviše komplikovano.
Granični prelaz imaće 12 traka za automobile i 4 za teretni saobraćaj.
Prema najavama ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Gorana Vesića, integrisani granični prelaz između BiH i Srbije će biti pušten u rad 2025. godine.
U tenderskoj dokumentaciji stoji da rok za izvođenje radova ne može biti duži od 24 meseca od dana uvođenja u posao, a tender je otvoren do 29. januara.
Srbija Danas/Kurir