ПЛАНИРАН НОВИ ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗ ИЗМЕЂУ СРБИЈЕ И БиХ Пројекат вредан 45,2 милиона евра ускоро започиње
Пројекат изградње новог граничног прелаза између Србије и Босне и Херцеговине вредан 45,2 милиона евра, планиран за пуштање у рад 2025. године, отворен за тендерске понуде до 29. јануара.
Дирекција за имовину расписала је уочи Нове године тендер за изградњу заједничког граничног прелаза Сремска Рача између Србије и Босне и Херцеговине.
![Penzioneri](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/84136/penzioneri_foto_srbijadanas_4.jpeg?itok=HXD-0DH1)
ДОНЕТА ВАЖНА ОДЛУКА О НАЈСТАРИЈИМ СУГРАЂАНИМА! Више од 21.000 пензионера добиће ОВО током 2024. године
![Aleksandar VuÄiÄ](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/01/02/vucic_0.jpg?itok=TtC_JwHO)
ВЕЛИКА ВЕСТ ЗА ГРАД НА ЈУГУ СРБИЈЕ: Стиже компанија са огромном инвестицијом
![loto, loptice](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2015/07/31/loptice.jpg?itok=iN2uphom)
ЕВО КАКО ЛОТО МИЛИЈАРДЕР ТРОШИ ПАРЕ! Виле, базени, скупа кола: АЛИ све то зависи од ЈЕДНОГ СНИМКА
Вредност посла процењена је на око 5,3 милијарде динара (45,2 милиона евра).
Локација комплекса новог граничног прелаза предвиђена је на делу трасе ауто-пута Кузмин - Сремска Рача - државна граница, на око 1 километар пре скретања за мост преко Саве.
Оријентациона дужина трасе износи 2.500 метара, а ширина 335 метара.
Укупна површина износи 50,5 хектара, наводи се у тендерској документацији.
Прецизира се да је потребно извести радове на изградњи новог граничног прелаза Сремска Рача између Србије и Босне и Херцеговине, на деоници новог ауто-пута Кузмин - Сремска Рача, на катастарским парцелама у КО Сремска Рача, Град Сремска Митровица.
Подсећа се да је почетак трасе новог ауто-пута, планиран као денивелисана веза два ауто-пута, ауто-пута Београд – Загреб државни пут ИА реда 3 (Е70), и будућег ауто-пута Кузмин - Сремска Рача, у зони постојећих паркинга који се укидају.
Траса се даље простире правцем север-југ, пресецајући постојећу мрежу мелиорационих канала који су углавном постављени у правцу исток-запад.
На свим, напред наведеним пресецима, планиране су мостовске конструкције у трупу ауто-пута.
Преко ауто-пута, на укрштајима са важнијим локалним саобраћајницама, планирани су денивелисани прелази – надвожњаци.
Пре доласка до реке Саве планиран је будући гранични прелаз који ће бити заједнички за две државе.
Како еКапија наводи, урбанистичким пројектом за изградњу заједничког граничног прелаза предвиђено је да гранични прелаз буде померен (дислоциран) у односу на основну трасу ауто-пута због близине трасе међународних далековода напона 400 кВ, чије измештање је, како је наведено, сувише компликовано.
Гранични прелаз имаће 12 трака за аутомобиле и 4 за теретни саобраћај.
Према најавама министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Горана Весића, интегрисани гранични прелаз између БиХ и Србије ће бити пуштен у рад 2025. године.
У тендерској документацији стоји да рок за извођење радова не може бити дужи од 24 месеца од дана увођења у посао, а тендер је отворен до 29. јануара.
Србија Данас/Курир