Novi ZAKON, nova PRAVILA: Velike promene čekaju vozače u Srbiji, a evo i koje
Spremite se
Poslanici Narodne skupštine usvojili su prošle sedmice izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji predviđa više kazne za saobraćajne prekršaje i strože uslove za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila.
Pročitajte i:
Najzvučnija novina svakako je smanjenje dozvoljenog nivoa alkohola u krvi. Sa 0,3 mg/ml (promila) prag je spušten na 0,2. Ovo znači da možete pasti već posle pola litra piva ili dve čaše vina i za to platiti 10.000 dinara.
Jedna od najznačajnijih novina koju predviđaju izmene tog zakona, prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, jeste da svaka stanica za tehnički pregled mora da ima opremu za video-nadzor, odnosno za snimanje kompletnog tehničkog pregleda.
- Radionice tehničkih pregleda moraće da imaju i dobru internet vezu sa jedinicom MUP-a, tako da praktično uvodimo sistem Velikog Brata kada je reč o tehničkim pregledima - objašnjava Okanović.
Razlog za to je, kako kaže, što su se do sada uverenja o tehničkoj ispravnosti dobijala i bez dovoženja vozila na tehnički pregled.
- Ne možemo da zatvaramo oči i da ne vidimo ono što svi vide. Uočavamo i na ulicama određeni broj vozila za koja se i sami zapitamo ko je ovo pustio da dobije tehničku ispravnost? - ukazuje Okanović
Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), smatra da će uvođenjem video-nadzora na linijama tehničkog pregleda prvi put posle dvadesetak godina tehnički pregled ponovo dobiti na svrsi i važnosti koju je trebalo da ima i do sada.
On objašnjava da video-nadzor neće odmah po usvajanju zakona biti obavezan, i da će u prvoj fazi biti uvedeno fotografisanje tehničkog pregleda.
Izmene zakona uvode sada i obavezu da i putnička vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje na tehnički pregled.
Tu obavezu predvideo je samo za autobuse i teretna vozila, a Marinković kaže da ona u potpunosti ni zaživela u praksi zbog neusvajanja pravilnika koji prate taj zakon.
- Sasvim je logično i razumljivo da se starija vozila, koja su više izložena kvaru, češće tehnički pregledaju - rekao je on.
On kaže nije upoznat s tim da li će cena tehničkog pregleda za vlasnike vozila koji moraju na pregled dva puta godišnje biti prilagođena, a Marinković upućuje na to da će cenu tehničkog pregleda utvrditi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, kako minimalnu, tako i maksimalnu.
- Mislim da cena neće biti previsoka, a svakako je u amandmanima dodata i maksimalna cena, baš zbog zaštite prava vozača starijih vozila, a i same države koja dovozi svoja vozila na tehničke preglede - izjavio je Markov.
Dosadašnja cena tehničkog pregleda, kaže on, bila je od 1.500 do 2.000 dinara za putničko, a za teretno dva puta skuplje.