Нови ЗАКОН, нова ПРАВИЛА: Велике промене чекају возаче у Србији, а ево и које
Спремите се
Посланици Народне скупштине усвојили су прошле седмице измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја, који предвиђа више казне за саобраћајне прекршаје и строже услове за утврђивање техничке исправности аутомобила.
Прочитајте и:
Најзвучнија новина свакако је смањење дозвољеног нивоа алкохола у крви. Са 0,3 мг/мл (промила) праг је спуштен на 0,2. Ово значи да можете пасти већ после пола литра пива или две чаше вина и за то платити 10.000 динара.
Једна од најзначајнијих новина коју предвиђају измене тог закона, према речима Дамира Окановића, директора Комитета за безбедност саобраћаја, јесте да свака станица за технички преглед мора да има опрему за видео-надзор, односно за снимање комплетног техничког прегледа.
- Радионице техничких прегледа мораће да имају и добру интернет везу са јединицом МУП-а, тако да практично уводимо систем Великог Брата када је реч о техничким прегледима - објашњава Окановић.
Разлог за то је, како каже, што су се до сада уверења о техничкој исправности добијала и без довожења возила на технички преглед.
- Не можемо да затварамо очи и да не видимо оно што сви виде. Уочавамо и на улицама одређени број возила за која се и сами запитамо ко је ово пустио да добије техничку исправност? - указује Окановић
Владимир Маринковић, председник Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП), сматра да ће увођењем видео-надзора на линијама техничког прегледа први пут после двадесетак година технички преглед поново добити на сврси и важности коју је требало да има и до сада.
Он објашњава да видео-надзор неће одмах по усвајању закона бити обавезан, и да ће у првој фази бити уведено фотографисање техничког прегледа.
Измене закона уводе сада и обавезу да и путничка возила старија од 15 година морају два пута годишње на технички преглед.
Ту обавезу предвидео је само за аутобусе и теретна возила, а Маринковић каже да она у потпуности ни заживела у пракси због неусвајања правилника који прате тај закон.
- Сасвим је логично и разумљиво да се старија возила, која су више изложена квару, чешће технички прегледају - рекао је он.
Он каже није упознат с тим да ли ће цена техничког прегледа за власнике возила који морају на преглед два пута годишње бити прилагођена, а Маринковић упућује на то да ће цену техничког прегледа утврдити Министарство трговине, туризма и телекомуникација, како минималну, тако и максималну.
- Мислим да цена неће бити превисока, а свакако је у амандманима додата и максимална цена, баш због заштите права возача старијих возила, а и саме државе која довози своја возила на техничке прегледе - изјавио је Марков.
Досадашња цена техничког прегледа, каже он, била је од 1.500 до 2.000 динара за путничко, а за теретно два пута скупље.