Ona je srpska Koko Šanel: Da li znate da je Srbija bila prepoznatljiva u SVETU MODE zahvaljujući NJOJ! (VIDEO)
Modele Mirjane Marić nosile su Jovanka Broz, belgijski kraljevski par, belgijska princeza.
Malo je poznato javnosti, naročito mlađim naraštajima, da smo pre nekoliko decenija imali modnu dizajnerku koja je bila poznata širom sveta. Nju su zvale mnoge poznate kuće, imala je revije širom sveta, njeni modeli su bili prepoznatljivi i rado nošeni. Može se sa pravom reći da je Mirjana Marić srpska Koko Šanel.
Modele Mirjane Marić nosile su Jovanka Broz, belgijski kraljevski par, belgijska princeza, a njen brend TRI M, dobijao je mnoga domaća i svetska priznanja.
Modna dizajnerka Mirjana Marić rođena je u Kravlju, naselje Crveni krst u Nišu, 22. maja 1938. godine. Deset godina kasnije, 1948. godine, posle Drugog svetskog rata dolazi sa porodicom u Beograd. Diplomirala je 1960. godine na Akademiji za primenjenu umetnost, odsek tekstila, a zatim je i magistrirala tekstil i savremeni kostim na Umetničkoj školi u Mančesteru. Od 1962. do 1964. godine radila je u štampariji Tekstil kolor u Babušnici, a od 1964. kao profesor u Školi za industrijsko oblikovanje (danas Škola za dizajn u Beogradu).
Kako je prošla sve škole, stekla sva teorijska i praktična znanja i iskustva bilo je logično i da krenuvši sutnim koracima, kroči u svet mode. Tako su njeni koraci postali sve veći i veći. Ostaće upamćena kao žena koja je uvela temelje srpske modne evolucije. Stariji je se sećaju i isto tako se sećaju da je njeno ime bilo ime za kvalitet.
URNEBESAN OGLAS IZ NIŠA NASMEJAO CELU SRBIJU: "Potreban fizičar da radi rušenja relativnosti" (FOTO)
OGLASIO SE KOMŠIJA KOJI JE PRIJAVIO PIJANISTU POLICIJI: "Ćutali smo punih 11 godina, zvuk je veoma prodoran"
VEČERAS PRED SPAVANJE OBAVEZNO URADITE OVO! Sveti Arhangel Mihailo će se pobrinuti za vas i vaše bližnje
Zahvaljujući njoj, Srbija, ali i cela Jugoslavija postala je poznata i po modi. Godina njenog uspona bila je 1970. kada je dobila status slobodnog umetnika. Onda se zaposlaila u Jugoeksportu. U toj firmi je ubedila rukovodstvo da mora da krene sa proizvodnjom. Onda je počela da se bavi i visokom modom. Sarađivala je sa modnim kućama „Rudnik“ i „Moda“.
Godine 1975. i 1976. dobija posebno priznanje od Pjera Kardena i poziv da ima modne revije sa njenim modelima u Francuskoj.
Avgusta 2014. godine, u Etnografskom muzeju u Beogradu, na izložbi "Mirjana Marić: moda i dizajn", autorke Mirjane Menković, prikazana je kolekcija večernjih haljina koje je Mirjana Marić poklonila Etnografskom muzeju. Takođe, poslednju reviju imala je 1992. godine.
Mirjana Marić je živela i živi modu. U svetu mode ostala je sinonim za eleganciju i kvalitet, a nas posebno radije činjenica da je bila Srpkinja.
Kako je moda njen život izdvajamo za vas i nekoliko citata modne dizajnerke Mirjane Marić, koji su, takođe, i svojevrsna životna filozofija.
"Moda je stanje duše onoga ko je kreira, ali i onoga ko je bira i nosi".
"Modnim kreatorom se, zapravo, ne postaje nego se čovek rađa sa tom sklonošću ili bez nje. Ja sam, čini mi se, imala nešto talenta, nešto sklonosti i bila sam spremna da i desetak sati dnevno provedem uz svoje krpice". (TV Novosti, 1975)
"Imam energije, možda više energije nego talenta. Kad bolje razmislim, energija, a ne talenat, pomogla mi je da opstanem". (Svijet, 1986)
"Ono što primećujem je da su devojke i žene sada mnogo lepše nego ranije. Takođe, različite su, bez obzira na globalizaciju. Ljudi se oblače u bojama. Kada izađem u grad ja vidim mnogo boja i to mi se dopada jer je manifestacija našeg unutrašnjeg optimizma. Ranije se uglavnom nosila boja koja je te sezone bila moderna, retko neka druga".
"Danas se dosta nosi džins i to je u redu ako vam pristaje. Kvalitetna bela košulja, dobre džins pantalone i u tome možete i u pozorište".
"Pokušala sam da iz svakog materijala izvučem maksimum njegovih osobina i mogućnosti. Htela sam da pokažem da se večernje haljine ne moraju praviti samo od luksuznih tkanina kao što su čipka, lame, brokat i slično, već i od najobičnijih materijala, kojima način obrade daje svečani karakter". (Politika, 1972)[10]
"Ukus potrošača najviše zavisi od onih koji ih odevaju". (Politika, 3. 10. 1976)