OVO je lista 10 NAJBOLJIH sovjetskih i ruskih civilnih aviona! (FOTO)
Sovjetski je Savez proizveo mnogo izvanrednih putničkih aviona koji su bili u širokoj upotrebi i kod kuće i u inostranstvu. Danas, nakon duge stranke koju je uzrokovao pad SSSR-a, Rusija obnavlja dobru staru tradiciju izgradnje aviona.
1. An-2
Istinski veteran. Jednomotorni dvokrilac An-2 se proizvodio od 1947. godine, a Kina ga proizvodi i danas. An-2 se aktivno koristi u poljoprivredi, avio sportovima i putničkom avio saobraćaju. S više od 1500 aviona koji se u Rusiji danas rade, ovaj avion čini oko 90% sektora avijacije u Rusiji, a među stručnjacima je poznat kao "večni avion".
2. Il-18
Veteran sovjetske i ruske civilne avijacije. Il-18 je kao putnički avion u upotrebi bio više od 40 godina, a još uvek služi vojsci. Piloti su ga jako voleli jer je bio pouzdan i jednostavan za korištenje. Putnici su, pak, voleli njegov širok i udoban enterijer.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/03/su.jpg?itok=RgQPhiTY)
MISTERIOZNI "ZASLEPLJIVAČ": Ruski Su-57 je upravo postao NEPOBEDIV, pravi primer TEHNOLOŠKE SUPERIORNOSTI (FOTO/VIDEO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/03/tu.jpg?itok=2qcfcoo0)
NA IVICI sukoba NEVIĐENIH RAZMERA! Britanci PRESRELI ruske NUKLEARNE LABUDOVE (FOTO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/02/grcka.jpg?itok=2XbOG6ed)
GRČKI LOVCI IZNAD SEVERNE MAKEDONIJE! Pao dogovor IZA KULISA, sledi VELIKI OBRT u odnosima
3. Il-62
Il-62 je bio prvi sovjetski dugolinijski putnički avion dizajniran za međukontinentalne letove. Kada se prvi put vinuo u nebo 1963. godine, bio je to najveći putnički avion na svetu.
Danas je većina operatera Il-62 prestala koristiti ovaj avion za komercijalni prevoz putnika. Međutim, Severna Koreja još uvek koristi ove avione, a jedan od njih služi kao predsednički avion čelnika zemlje Kima Jong-una.
4. Jak-40
Dizajniran početkom 1960-ih, Jak-40 je postao prvi avion na turbomlazni pogon za lokalne avionske prevoznike u Sovjetskom Savezu i na svetu. Nije imao odeljak za prtljag, pa se sav prtljag isporučivao tokom sletanja te se čuvala u posebnom predvoju.
5. Тu-144
Zajedno s Concordom, Tu-144 je bio jedan od dva nadzvučna transportna aviona koja su stavljena u upotrebu. Prvi je let izvršio 31. decembra 1969., mesec dana ranije od svog evropskog kolege.
Zbog visoke cene i nepouzdanosti, projekt Tu-144 je napušten. Međutim, NASA je avion koristila za istraživanje nadzvučnosti. Amerikancima je sovjetski avion bio draži od evropskog, jer je bio brži: 2300 km/h naspram 2150 km/h.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/03/tu.jpg?itok=2qcfcoo0)
NA IVICI sukoba NEVIĐENIH RAZMERA! Britanci PRESRELI ruske NUKLEARNE LABUDOVE (FOTO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/03/13/su.jpg?itok=1g6gsX1O)
Francuski stručnjak OTKRIO TAJNU RUSKOG USPEHA u Siriji: Da li je Putin POBEDIO tamo gde je Zapad POTPUNO PROPAO
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/04/16/avion.jpg?itok=vUCIzUrw)
Pao avion! IMA MRTVIH, a onda se desila nova tragedija kad se policija uputila na mesto nesreće
6. Tu-154
Tu-154 je s 1026 jedinica bio najproizvođeniji sovjetski linijski putnički avion. S brzinom od 850 km/h bio je jedan od najbržih u Sovjetskom Savezu. Danas se u putničkom prometu koristi samo jedan Tu-154 (koristi ga zračni prijevoznik ALROSA Airlines u Sibiru), dok 18 aviona koristi vojska.
Nažalost, Tu-154 je bio uključen u neke od najgorih avionskih tragedija. 1985. je bio protagonist najveće nesreće u istoriji sovjetskog vazduhoplovstva, kada se Tu-154 sa 200 putnika srušio u Uzbekistanu. A 2010. se poljski Tu-154 koji je prevozio državni vrh, uključujući predsednika Lecha Kaczyńskog, srušio u blizini Smolenska.
7. Il-86
Sa 106 jedinica, Il-86 je bio najproizvođeniji širokotrupni mlazni putnički avion u SSSR-u. "Sovjetski airbus" je mogao primiti 350 putnika. Planovi za modernizaciju Il-86 prema kojim bi se kapacitet povećao na 450 sedećih mjesta nikada nisu ugledali svetlo dana.
8. Il-96
Il-96, odnosno njegova modifikacija Il-96-300PU, danas služi kao ruski predsednički avion. Opremljen je trpezatijom, tuševima, toaletima za VIP goste, pa čak i sportskom dvoranom.
9. SSJ-100
Suhoj Superjet 100 je bio prvi linijski putnički avion dizajniran u Rusiji nakon pada Sovjetskog Saveza. Njegov je glavni operater danas, nakon Rusije, meksička avio kompanija Interjet s 22 aviona SSJ-100.
10. MC-21
Ovaj je najsvežiji ruski avion svoj prvi let izvršio 2017. godine, a njegova će masovna proizvodnja biti pokrenuta ove godine. Prema rečima njegovih tvoraca, Irkut MC-21 se može takmičiti sa modernim uskotrupnim Airbusevima i Boeingovima.