ОВО је листа 10 НАЈБОЉИХ совјетских и руских цивилних авиона! (ФОТО)
Совјетски је Савез произвео много изванредних путничких авиона који су били у широкој употреби и код куће и у иностранству. Данас, након дуге странке коју је узроковао пад СССР-а, Русија обнавља добру стару традицију изградње авиона.
1. Ан-2
Истински ветеран. Једномоторни двокрилац Ан-2 се производио од 1947. године, а Кина га производи и данас. Ан-2 се активно користи у пољопривреди, авио спортовима и путничком авио саобраћају. С више од 1500 авиона који се у Русији данас раде, овај авион чини око 90% сектора авијације у Русији, а међу стручњацима је познат као "вечни авион".
2. Ил-18
Ветеран совјетске и руске цивилне авијације. Ил-18 је као путнички авион у употреби био више од 40 година, а још увек служи војсци. Пилоти су га јако волели јер је био поуздан и једноставан за кориштење. Путници су, пак, волели његов широк и удобан ентеријер.
МИСТЕРИОЗНИ "ЗАСЛЕПЉИВАЧ": Руски Су-57 је управо постао НЕПОБЕДИВ, прави пример ТЕХНОЛОШКЕ СУПЕРИОРНОСТИ (ФОТО/ВИДЕО)
НА ИВИЦИ сукоба НЕВИЂЕНИХ РАЗМЕРА! Британци ПРЕСРЕЛИ руске НУКЛЕАРНЕ ЛАБУДОВЕ (ФОТО)
ГРЧКИ ЛОВЦИ ИЗНАД СЕВЕРНЕ МАКЕДОНИЈЕ! Пао договор ИЗА КУЛИСА, следи ВЕЛИКИ ОБРТ у односима
3. Ил-62
Ил-62 је био први совјетски дуголинијски путнички авион дизајниран за међуконтиненталне летове. Када се први пут винуо у небо 1963. године, био је то највећи путнички авион на свету.
Данас је већина оператера Ил-62 престала користити овај авион за комерцијални превоз путника. Међутим, Северна Кореја још увек користи ове авионе, а један од њих служи као председнички авион челника земље Кима Јонг-уна.
4. Јак-40
Дизајниран почетком 1960-их, Јак-40 је постао први авион на турбомлазни погон за локалне авионске превознике у Совјетском Савезу и на свету. Није имао одељак за пртљаг, па се сав пртљаг испоручивао током слетања те се чувала у посебном предвоју.
5. Ту-144
Заједно с Цонцордом, Ту-144 је био један од два надзвучна транспортна авиона која су стављена у употребу. Први је лет извршио 31. децембра 1969., месец дана раније од свог европског колеге.
Због високе цене и непоузданости, пројект Ту-144 је напуштен. Међутим, НАСА је авион користила за истраживање надзвучности. Американцима је совјетски авион био дражи од европског, јер је био бржи: 2300 км/х наспрам 2150 км/х.
НА ИВИЦИ сукоба НЕВИЂЕНИХ РАЗМЕРА! Британци ПРЕСРЕЛИ руске НУКЛЕАРНЕ ЛАБУДОВЕ (ФОТО)
Француски стручњак ОТКРИО ТАЈНУ РУСКОГ УСПЕХА у Сирији: Да ли је Путин ПОБЕДИО тамо где је Запад ПОТПУНО ПРОПАО
Пао авион! ИМА МРТВИХ, а онда се десила нова трагедија кад се полиција упутила на место несреће
6. Ту-154
Ту-154 је с 1026 јединица био најпроизвођенији совјетски линијски путнички авион. С брзином од 850 км/х био је један од најбржих у Совјетском Савезу. Данас се у путничком промету користи само један Ту-154 (користи га зрачни пријевозник АЛРОСА Аирлинес у Сибиру), док 18 авиона користи војска.
Нажалост, Ту-154 је био укључен у неке од најгорих авионских трагедија. 1985. је био протагонист највеће несреће у историји совјетског ваздухопловства, када се Ту-154 са 200 путника срушио у Узбекистану. А 2010. се пољски Ту-154 који је превозио државни врх, укључујући председника Lecha Kaczyńskog, срушио у близини Смоленска.
7. Ил-86
Са 106 јединица, Ил-86 је био најпроизвођенији широкотрупни млазни путнички авион у СССР-у. "Совјетски аирбус" је могао примити 350 путника. Планови за модернизацију Ил-86 према којим би се капацитет повећао на 450 седећих мјеста никада нису угледали светло дана.
8. Ил-96
Ил-96, односно његова модификација Ил-96-300ПУ, данас служи као руски председнички авион. Опремљен је трпезатијом, тушевима, тоалетима за ВИП госте, па чак и спортском двораном.
9. SSJ-100
Сухој Суперјет 100 је био први линијски путнички авион дизајниран у Русији након пада Совјетског Савеза. Његов је главни оператер данас, након Русије, мексичка авио компанија Интерјет с 22 авиона SSJ-100.
10. МЦ-21
Овај је најсвежији руски авион свој први лет извршио 2017. године, а његова ће масовна производња бити покренута ове године. Према речима његових твораца, Иркут МЦ-21 се може такмичити са модерним ускотрупним Аирбусевима и Боеинговима.