ZAŠTO AVIONI NEMAJU PADOBRAN ZA PUTNIKE? Mislite da bi vam spasio život pri padu, a istina je sasvim drugačija
Postoji dosta zanimljivosti o avionima i njihovoj upotrebi. Neke od njih su interesantne i privlače pažnju ljubitelja ovog prevoznog sredstva, a neke su zastrašujuće da je teško ne zapitati se da li je tako nešto i koliko verovatno.
Postoji dosta zanimljivosti o avionima i njihovoj upotrebi. Neke od njih su interesantne i privlače pažnju ljubitelja ovog prevoznog sredstva, a neke su zastrašujuće da je teško ne zapitati se da li je tako nešto i koliko verovatno.
Svi koji često koriste avion i može se reći da su ljubitelji letenja, sa ponosom ističu činjenicu da su veoma male šanse da se prilikom nezgode izgubi život, a da su šanse veće da se dobije sedmica na Lotou.
Prema nekim statistikama, ako ste do sada bili na deset internacionalnih letova, podaci kažu da je ili pilot ili kopilot spavao bar četiri puta tokom njih, a ono što je dobro jeste da za 99% leta avionu uopšte nije potrebno da čovek njima upravlja.
Ako ste se pitali koja je bila prva avio-kompanija koja je osnovana na svetu, odgovor je da je to bio KLM i to davne 1919. godine, pa će sledeće godine slaviti 100 godina, a prvu biznis klasu nisu uveli oni nego Qantas.
Razvoj avio-industrije dosta je napredovao od konstrukcije prvih aviona, preko eksperimentalnih, manje uspešnih i važnih letova, do današnjih dana. Koliko god da su počeci bili teški, činjenica je da avion danas definitivno predstavlja prevozno sredstvo koje je donelo revoluciju u sferi transporta.
TRAGEDIJA U AMERICI: Srušio se avion posle poletanja, nema preživelih (VIDEO)
PRETI NOVA EPIDEMIJA SMRTONOSNOG VIRUSA? Ponovo registrovana ebola na istoku Konga
CEO SVET BRUJI O OVOM SLUČAJU! Rodila se beba kakva se rađa jednom u 625 MILIONA SLUČAJEVA - lekari u neverici!
Za samo odsustvo padobrana u putničkim avionima, kažu, da ima nekoliko razloga:
1. Putnički avion je veoma sigurna i pouzdana mašina. Radi poređenja: verovatnoća da se pogine tokom leta iznosi 1:11 000 000, a u drumskom saobraćaju 1:5 000.
2. Avion leti na visini od oko 10-12 km, brzinom 800-1000 km/h.
Padobran je u takvim uslovima jednostavno beskoristan. U atmosferi je temperatura od -40do -60 , razređena atmosfera i praktično nema kiseonika. U takvim uslovima čovek jednostavno neće preživeti.
3. Svaki put kada avion uđe u zonu turbulentnosti, može da izazove paniku kod naročito osetljivih putnika. A prisustvo padobrana može samo da pogorša atmosferu tokom leta i da let učini potpuno nepodnošljivim za neke putnike.
4. U trenutku nesreće ljudi su u panici, njima bi bilo jako teško da stave padobran i da organizovano dođu do mesta odakle treba da skoče.
5. Imati veliki broj padobrana, za 100-500 ljudi, je veoma skupo.
Avione tako opterećuju dodatnom težinom. Tako neće biti ni dovoljno mesta za odlaganje prtljaga putnika. Pored toga, ovi bi podiglo cenu avio karte, jer su cene padobrana prilično visoke.