Požar u zgradi na Novom Beogradu uništio kafić i nekoliko stanova: SPAS JE U OSIGURANJU, A POLISA JEDINI LEK
Zahvaljujući brzoj proceni štete od strane „Dunava“, porodica čiji je stan potpuno uništen obeštećena za 48 sati
Rizik od požara spada u one čije ostvarenje za sobom ostavlja pustoš i gubitke ne samo materijalnih vrednosti već vrlo često i ljudskih života. Mere predostrožnosti poput provere ispravnosti električnih uređaja i instalacija, obazrivog rukovanja sa zapaljivim materijama, ugradnje detektora dima i javljača požara, svakako su dobra investicija, ali požar ponekad nastaje na mestu koje nismo u prilici da kontrolišemo i nadgledamo, pa je za saniranje štete pričinjene u vatrenoj stihiji jedini lek polisa osiguranja. Takvo iskustvo dele stanari zgrade u novobeogradskoj ulici Maršala Tolbuhina, koja je u ranim jutarnjim časovima 24. juna bila zahvaćena plamenom.
Buknulo je u prizemlju zgrade, vatra je zahvatila ugostiteljski objekat koji se u njoj nalazio a potom se proširila na stanove iznad njega. Stanari su brzo evakuisani pa ljudskih žrtava nije bilo, ali je uprkos brzoj intervenciji vatrogasnih ekipa, materijalna šteta velika, a prizor sa mesta stihije jeziv i upozoravajući.
Stan porodice Miščević na prvom spratu pretrpeo je totalnu materijalnu štetu, ali su vlasnici, na sreću, imali polisu Kompanije „Dunav osiguranje“. Zahvaljujući brzoj proceni štete, vlasnica stana dobila je naknadu u roku od svega 48 sati.
Milorad Radić, direktor Direkcije za naknadu šteta u Kompaniji „Dunav osiguranje“, ističe da je brza i efikasna procena i isplata štete istovremeno profesionalna i ljudska, moralna obaveza, ali da je mnogo važnije da ljudi shvate kako s relativno malim ulaganjima mogu obezbediti neophodna finansijska sredstva kad se neočekivano nađu u situacijama poput ove u kojoj se našla porodica Miščević.
‒ Za stan od 50 kvadrata, kao što je ovaj koji je izgoreo, za osnovni paket osiguranja „čuvar kuće“, koji naša kompanija ima u svojoj ponudi, potrebno je izdvojiti oko 3.600 dinara godišnje, tj. oko 300 dinara mesečno. Tim paketom osiguranja, pored rizika od požara kao, čini se najgoreg koji može da vas zadesi, pokriveni su i rizici od provalne krađe, izliva vode iz instalacija, loma instalacija u objektu, loma stakla.
Radić navodi da se u okviru paketa „čuvar kuće“ Kompanije „Dunav osiguranje“, osim pomenutih osnovnih rizika, mogu ugovoriti i dodatna pokrića, i to osiguranje dva člana domaćinstva, osiguranje od poplave i bujice, zemljotresa, rizika iznenađenja, udara nepoznatog motornog vozila i od opšte odgovornosti. Osiguranik može sam izabrati rizike od kojih želi da osigura stan ili kuću, kao i način plaćanja premije – na 12 mesečnih rata, kvartalno, polugodišnje, ili da premiju uplati unapred za godinu dana.
Kompaniji „Dunav osiguranje“, u ime porodice Miščević, zahvalio je advokat Branko Kolšek istakavši da će im rekordno brza procena i isplata naknade štete pomoći da lakše stanu na noge posle ovog nemilog događaja.
‒ Da su zaključili osiguranje s većom premijom i iznos naknade bio bi veći ‒ ukazao je Kolšek i podvukao da treba intenzivno raditi na izgradnji kulture osiguranja, i to kako onih imovinskih tako i ličnih poput životnog, zdravstvenog, putnog i drugih.
Kolšek je izneo i sopstveno iskustvo sa požarom u kome mu je oštećena vikendica u Sloveniji, za koju je polisu obezbedio njegov otac, ali, kako je istakao, i svi drugi vlasnici vikendica u tom kraju, bez izuzetka, takođe imaju zaključeno osiguranje.
Osim stana porodice Miščević, u zgradi koja je bila zahvaćena požarom prijavljene su štete u još četiri stana osigurana kod „Dunava“. Iz te kompanije apeluju na vlasnike stanova koji su oštećeni u požaru a imaju „dunavske“ polise da se što pre jave radi procene i naknade štete, koju mogu prijaviti besplatnim pozivanjem Kontakt centra na broj 0800 386 286 ili putem sajta www.dunav.com.