Predstavljen novi koncept: Održano savetovanje o učeničkim zadrugama u Požarevcu (FOTO)
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja posetio je Požarevac i sa gradonačelnikom tog grada predstavio koncept učeničkih zadruga
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi Republike Srbije Mladen Šarčević posetio je danas OŠ "Kralj Aleksandar I" u Požarevcu koja je bila domaćin savetovanju o učeničkim zadrugama.
Studenti kreativci Univerziteta u Beogradu dobijaju svoje mesto na Ekonomskom fakultetu (FOTO)
Cilj učeničkih zadruga je podsticanja razvijanja pozitivnog odnosa učenika prema radu i profesionalne orijentacije, povezivanja nastave sa svetom rada, razvijanja svesti o odgovornosti za preuzete obaveze, kao i razvoja pozitivnog odnosa prema timskom radu i preduzetništvu, poruka je sa ovog savetovanja.
Gradonačelnik Grada Požarevca Bane Spasović je ovom prilikom istakao da je ulaganje u objekte i školska učila jedan segment unapređenja školstva i stvaranja što boljih uslova za rad i učenje.
- Poput uvođenja dualnog obrazovanja, ovaj potez ministarstva prosvete i Vlade Srbije pruža ruku mladima i njihovoj želji da dokažu da imaju šta da pokažu. Već sada pozivam preduzimljive devojčice i dečake, da okupe svoje školske drugove i zajedno sa njima, roditeljima i nastavnicima počnu da se dogovoraju kojim bi se poslom mogli baviti u okviru učeničkih zadruga. Kao što znate, grad Požarevac i lokalna samouprava imaju službe i timove koji su na stalnoj usluzi domaćim privrednicima i stranim investitorima. Na kraju želim da pozdravim napore ministarstva prosvete na uvođenju učeničkih zadruga i zbog još jedne činjenice. Po završetku školovanja i učešća u učeničkim zadrugama, đaci će u rubrici "iskustvo" u svojoj radnoj biografiji imati itekako šta da upišu - zaključio je Spasović.
Ministar Šarčević je rekao da učeničke zadruge donose višestruku dobit objedinjavanjem znanja učenika iz više oblasti. Učenička zadruga može da obavlja proizvodnu, prodajnu i uslužnu delatnost kao i društveno koristan, humanitarni rad, kroz vannastavne aktivnosti. Izrada proizvoda i pružanje usluga za potrebe škola, prikupljanje sekundarnih sirovina, pružanje usluga trećim licima iz odgovarajućih oblasti.
- Nama su učeničke zadruge koncept koji imamo deceniju unazad, sad smo to uklopili u kompetencije predmeta. Uz dualno obrazovanje koje je, takođe, bilo kritikovano, da smo trapavo prepisali od drugih, nije istina. Napravili smo srpski model koji odgovara uslovima u privredi u Srbiji gde su većinom mala i srednja preduzeća i on se pokazao kao vrlo fleksibilan. Đačke zadruge biće kompanije unutar škole, pravno lice - dodao je Šarčević.