Представљен нови концепт: Одржано саветовање о ученичким задругама у Пожаревцу (ФОТО)
Министар просвете, науке и технолошког развоја посетио је Пожаревац и са градоначелником тог града представио концепт ученичких задруга
Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић посетио је данас ОШ "Краљ Александар И" у Пожаревцу која је била домаћин саветовању о ученичким задругама.
Студенти креативци Универзитета у Београду добијају своје место на Економском факултету (ФОТО)
Циљ ученичких задруга је подстицања развијања позитивног односа ученика према раду и професионалне оријентације, повезивања наставе са светом рада, развијања свести о одговорности за преузете обавезе, као и развоја позитивног односа према тимском раду и предузетништву, порука је са овог саветовања.
Градоначелник Града Пожаревца Бане Спасовић је овом приликом истакао да је улагање у објекте и школска учила један сегмент унапређења школства и стварања што бољих услова за рад и учење.
- Попут увођења дуалног образовања, овај потез министарства просвете и Владе Србије пружа руку младима и њиховој жељи да докажу да имају шта да покажу. Већ сада позивам предузимљиве девојчице и дечаке, да окупе своје школске другове и заједно са њима, родитељима и наставницима почну да се договорају којим би се послом могли бавити у оквиру ученичких задруга. Као што знате, град Пожаревац и локална самоуправа имају службе и тимове који су на сталној услузи домаћим привредницима и страним инвеститорима. На крају желим да поздравим напоре министарства просвете на увођењу ученичких задруга и због још једне чињенице. По завршетку школовања и учешћа у ученичким задругама, ђаци ће у рубрици "искуство" у својој радној биографији имати итекако шта да упишу - закључио је Спасовић.
Министар Шарчевић је рекао да ученичке задруге доносе вишеструку добит обједињавањем знања ученика из више области. Ученичка задруга може да обавља производну, продајну и услужну делатност као и друштвено користан, хуманитарни рад, кроз vannastavne активности. Израда производа и пружање услуга за потребе школа, прикупљање секундарних сировина, пружање услуга трећим лицима из одговарајућих области.
- Нама су ученичке задруге концепт који имамо деценију уназад, сад смо то уклопили у компетенције предмета. Уз дуално образовање које је, такође, било критиковано, да смо трапаво преписали од других, није истина. Направили смо српски модел који одговара условима у привреди у Србији где су већином мала и средња предузећа и он се показао као врло флексибилан. Ђачке задруге биће компаније унутар школе, правно лице - додао је Шарчевић.