Profesor Karlovačke gimnazije kandidat za nagradu od 3,9 MILIONA DOLARA! Čini ČUDA sa đacima!
Đaci istraživanjem rešavaju nastavne probleme, prave sajtove, kreiraju blogove, a "brejnstormingom" zajedno savladaju svaku teškoću. Ovo je slika nastave 21. veka koja se odvija u Karlovačkoj gimnaziji.
Za to je zaslužan profesor informatike u Karlovačkoj gimnaziji Goran Jovišić. On je ujedno i kandidat za prestižnu "Jidan" nagradu vrednu 3,9 miliona dolara, koja se dodeljuje pojedincima za izuzetna dostignuća u istraživanju i razvoju u oblasti obrazovanja.
- U svom pedagoškom radu se konstantno trudim da izbegnem tzv. mekdonaldizaciju obrazovanja i primenim metode koje su specifične, primarno u Filološkoj gimnaziji, gde sam zaposlen. Najčešće koristim metode problemske nastave i istraživanja, gde učenicima postavim neki zadatak, a oni uz moju pomoć koristeći znanje i iskustvo dolaze do rešenja koristeći literaturu, nastavne materijale i druge izvore znanja, kao i istraživačke metode da bi prikupili informacije, odvojili bitno od nebitnog, vršili selekciju informacija i na kraju došli do rešenja - objašnjava Jovišić.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/22/profimedia-0351533192.jpg?itok=29wMSIb6)
USKORO VAŽNE IZMENE KRIVIČNOG ZAKONA Evo ko će ići na DOŽIVOTNU robiju, i kako će proći SILOVATELJI, PEDOFILI I DILERI!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/03/porodiliste-beba.jpg?itok=1QZYaeGk)
Sećate se bebe koju je majka ostavila u taksiju u Vrnjačkoj Banji? Priča je dobila NEOČEKIVAN OBRT
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2015/10/26/profimedia-0107290319.jpg?itok=tqfsHF-O)
NA STUBU SRAMA ZBOG PLAGIJATA Zoran Golubović brojne pacijente predstavljao kao svoje iako ih NIJE ON LEČIO?!
Tu je i individualni pristup svakom učeniku, ali i interaktivna metoda u sklopu koje se kod učenika podstiče razmenu stavova, mišljenja, saradničko učenje u vidu "brejnstorminga", kao i metoda projektne nastave uz upotrebu besplatnih veb-alata za kreiranje blogova za potrebe nastave.
Samo jedan u nizu Jovišićevih projekata koji predstavlja pravi primer za to jeste i program "Kodiranjem do proizvoda".
- Istraživanjem smo došli do saznanja da u Srbiji i u državama u regionu nema autentičnih i kvalitetnih suvenira, a uočili smo da se razvojem turizma povećao broj turista. Sada naši učenici pomoću 3D štampača kreiraju modele - kalupe za pravljenje suvenira od porcelana, drveta... Svaki suvenir na poleđini ima QR kod koji kada se skenira vodi turistu na sajt odredišta koje je posetio, a sajtove su napravili učenici - priča on.
Ovaj projekat koji je inicirao Jovišić realizuje se u saradnji sa Ekonomsko-trgovinskom školom iz Kikinde i Ekonomskom školom iz Niša a učenici su kreirali sajt na engleskom, nemačkom i mađarskom jeziku sa tekstovima i video-snimcima o znamenitostima.
- Postoji i ideja da se razviju učeničke zadruge gde bi učenici izrađivali suvenire, možda i ostvarili neki prihod, a tako se kod njih razvijaju i preduzetničke kompetencije - smatra Jovišić.
Razvojem savremenih tehnologija došlo je do promene i u načinu učenja jezika koje, prema Jovišićevim rečima, nije više statično uz pomoć udžbenika i profesora, već multimedijalno.
- Sada i mi nastavnici imamo drugačiju ulogu i moramo se prilagoditi i primeniti nove tehnologije u procese učenja. Na internetu se nalaze sajtovi mojih učenika koji pišu na srpskom, engleskom i nemačkom jeziku o književnosti, bezbednom internetu, baletu, modi i o mnogim drugim stvarima koje interesuju mlade ljude 21. veka - s ponosom ističe sagovornik.
Upravo je to ono što učenike privlači da veoma aktivno učestvuju u nastavi informatike, što su nam i potvrdile maturantkinje Karlovačke gimnazije.
Učenica Marija Marčeta kaže da pomoću nesvakidašnjeg pristupa nastavi informatike može da na zanimljiv način savlada gradivo.
- Mi skoro sve radimo isto kao i naši vršnjaci, samo na mnogo zanimljiviji način jer zadatke rešavamo tako što ih postavljamo u konkretnu situaciju i onda tražimo rešenje uz pomoć profesora koji je tu da nas usmerava. Vrlo često i sami nađemo rešenje kada radimo na konkretnom primeru - priča Marija.
Njena drugarica Alisa Dinjaški kaže je kreativnost jedna od stvari koja ju je posebno privukla ovakvom načinu rada koja doprinosi opuštenoj atmosferi.
- Radimo veoma ozbiljne zadatke kao što je, recimo, izrada sajtova, ali imamo potpunu slobodu da na njemu pišemo o modi, hrani, muzici i drugim stvarima koje nas interesuju. To nam čitavu stvar čini mnogo lakšom jer pišući o onome šta volimo ujedno i učimo nove stvari iz informatike - kaže Alisa.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/06/17/profimedia-0192807240.jpg?itok=-yg_mQdc)
VREDNOSTI KOJE BRIŠU GRANICE Ovako su ljudi koji su menjali svet govorili svojoj DECI
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/18/profimedia-0033988166.jpg?itok=EXWc2Zfb)
"MNOGO MANJE ZNAJU"! Prošle godine đacima na maloj maturi problem pravila reč "kompromitovati", a ove...
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/04/14/dimitrije.jpg?itok=6Oay9PJ4)
BRILIJANTNI SRPSKI UM ZA KOJIM ŽUDE U SVETU: Genijalca iz Loznice TRAŽE TRI univerziteta!
Slično misli i Milica Nikolić, kojoj je izuzetno bitna kreativnost, ali i negovanje jezičke kulture jer joj je u planu da upiše studije žurnalistike.
Sa njom se slaže i Sofija Stajčević, koja je nakon ovakvog pristupa nastavi informatike odlučila da u septembru upiše studije grafičkog dizajna.