Професор Карловачке гимназије кандидат за награду од 3,9 МИЛИОНА ДОЛАРА! Чини ЧУДА са ђацима!
Ђаци истраживањем решавају наставне проблеме, праве сајтове, креирају блогове, а "брејнстормингом" заједно савладају сваку тешкоћу. Ово је слика наставе 21. века која се одвија у Карловачкој гимназији.
За то је заслужан професор информатике у Карловачкој гимназији Горан Јовишић. Он је уједно и кандидат за престижну "Јидан" награду вредну 3,9 милиона долара, која се додељује појединцима за изузетна достигнућа у истраживању и развоју у области образовања.
- У свом педагошком раду се константно трудим да избегнем тзв. мекдоналдизацију образовања и применим методе које су специфичне, примарно у Филолошкој гимназији, где сам запослен. Најчешће користим методе проблемске наставе и истраживања, где ученицима поставим неки задатак, а они уз моју помоћ користећи знање и искуство долазе до решења користећи литературу, наставне материјале и друге изворе знања, као и истраживачке методе да би прикупили информације, одвојили битно од небитног, вршили селекцију информација и на крају дошли до решења - објашњава Јовишић.
УСКОРО ВАЖНЕ ИЗМЕНЕ КРИВИЧНОГ ЗАКОНА Ево ко ће ићи на ДОЖИВОТНУ робију, и како ће проћи СИЛОВАТЕЉИ, ПЕДОФИЛИ И ДИЛЕРИ!
Сећате се бебе коју је мајка оставила у таксију у Врњачкој Бањи? Прича је добила НЕОЧЕКИВАН ОБРТ
НА СТУБУ СРАМА ЗБОГ ПЛАГИЈАТА Зоран Голубовић бројне пацијенте представљао као своје иако их НИЈЕ ОН ЛЕЧИО?!
Ту је и индивидуални приступ сваком ученику, али и интерактивна метода у склопу које се код ученика подстиче размену ставова, мишљења, сарадничко учење у виду "брејнсторминга", као и метода пројектне наставе уз употребу бесплатних веб-алата за креирање блогова за потребе наставе.
Само један у низу Јовишићевих пројеката који представља прави пример за то јесте и програм "Кодирањем до производа".
- Истраживањем смо дошли до сазнања да у Србији и у државама у региону нема аутентичних и квалитетних сувенира, а уочили смо да се развојем туризма повећао број туриста. Сада наши ученици помоћу 3Д штампача креирају моделе - калупе за прављење сувенира од порцелана, дрвета... Сваки сувенир на полеђини има QR код који када се скенира води туристу на сајт одредишта које је посетио, а сајтове су направили ученици - прича он.
Овај пројекат који је иницирао Јовишић реализује се у сарадњи са Економско-трговинском школом из Кикинде и Економском школом из Ниша а ученици су креирали сајт на енглеском, немачком и мађарском језику са текстовима и видео-снимцима о знаменитостима.
- Постоји и идеја да се развију ученичке задруге где би ученици израђивали сувенире, можда и остварили неки приход, а тако се код њих развијају и предузетничке компетенције - сматра Јовишић.
Развојем савремених технологија дошло је до промене и у начину учења језика које, према Јовишићевим речима, није више статично уз помоћ уџбеника и професора, већ мултимедијално.
- Сада и ми наставници имамо другачију улогу и морамо се прилагодити и применити нове технологије у процесе учења. На интернету се налазе сајтови мојих ученика који пишу на српском, енглеском и немачком језику о књижевности, безбедном интернету, балету, моди и о многим другим стварима које интересују младе људе 21. века - с поносом истиче саговорник.
Управо је то оно што ученике привлачи да веома активно учествују у настави информатике, што су нам и потврдиле матуранткиње Карловачке гимназије.
Ученица Марија Марчета каже да помоћу несвакидашњег приступа настави информатике може да на занимљив начин савлада градиво.
- Ми скоро све радимо исто као и наши вршњаци, само на много занимљивији начин јер задатке решавамо тако што их постављамо у конкретну ситуацију и онда тражимо решење уз помоћ професора који је ту да нас усмерава. Врло често и сами нађемо решење када радимо на конкретном примеру - прича Марија.
Њена другарица Алиса Дињашки каже је креативност једна од ствари која ју је посебно привукла оваквом начину рада која доприноси опуштеној атмосфери.
- Радимо веома озбиљне задатке као што је, рецимо, израда сајтова, али имамо потпуну слободу да на њему пишемо о моди, храни, музици и другим стварима које нас интересују. То нам читаву ствар чини много лакшом јер пишући о ономе шта волимо уједно и учимо нове ствари из информатике - каже Алиса.
ВРЕДНОСТИ КОЈЕ БРИШУ ГРАНИЦЕ Овако су људи који су мењали свет говорили својој ДЕЦИ
"МНОГО МАЊЕ ЗНАЈУ"! Прошле године ђацима на малој матури проблем правила реч "компромитовати", а ове...
БРИЛИЈАНТНИ СРПСКИ УМ ЗА КОЈИМ ЖУДЕ У СВЕТУ: Генијалца из Лознице ТРАЖЕ ТРИ универзитета!
Слично мисли и Милица Николић, којој је изузетно битна креативност, али и неговање језичке културе јер јој је у плану да упише студије журналистике.
Са њом се слаже и Софија Стајчевић, која је након оваквог приступа настави информатике одлучила да у септембру упише студије графичког дизајна.