STATISTIKA KOJA LEDI KRV U ŽILAMA! Naredna dva meseca prosečno najkrvavija u saobraćaju: "Tek ćemo da čitamo o nesrećama"
JUL i avgust su najkrvaviji meseci što se tiče saobraćaja, upozorava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju.
Statistika je vrlo jasna. Jul i avgust su najkrvaviji meseci što se tiče saobraćaja. Tek ćemo da čitamo o nesrećama, nažalost, daj bože da ne budem u pravu, ali prosto je to doba godine. Imamo pojačan saobraćaj kroz našu zemlju, to je tranzit, zatim, tu su odlasci na putovanja. Pri tome, sada u automobilu nemamo prosečno 1-2 lica, već tri, četiri ili pet, cele porodice su u vozilu. Evo sada dok mi ovo pričamo žena sprema hranu i piće za put, dok muž sređuje ispred kuće automobil i kreću na putovanje - priča Okanović za RTS.
DANAS PRIJATNIJI USLOVI ZA VOŽNJU: Saobraćaj umerenog intenziteta - evo kakva je situacija na naplatnim rampama
KOLIKO ĆE BITI JAK NOVI TALAS? "Hitno ubrzati proces vakcinacije, otpor nije razumljiv"
VETAR ODNEO CELU FASADU: Fotografije nevremena u Šapcu nakon OLUJE deluju kao da je u Srbiji RATNO STANJE (FOTO/VIDEO)
Kada je u pitanju prevoz dece, jedna stvar je ključna - nipošto ne treba dete pustiti da spava na zadnjem sedištu, a da nije vezano ili u sedištu za decu!
- Ja ću vas zamoliti sledeću stvar: Nemojte slučajno da vaše dete ne bude vezano, odnosno da ne bude u dečjem sedištu. Mnogi imaju naviku da kad idu na duže putovanje naprave pozadi kao neki krevet gde će dete udobno da leži. To jeste jako udobno, ali mnoga deca su, nažalost, stradala. To nije bezbedno, koliko god da ste vi dobar, savestan i brižan roditelj i vozač ne znate ko vam dolazi u susret, da li je pod dejstvom narkorika, alkohola da li gleda mobilni telefon, čita poruke i lajkuje nešto, da li je možda zaspao, jer već 10 sati nije pravio pauzu... Nemojte da dozvolite da se život vašeg deteta ugasi u jednom trenutku - kazao je Okanović.
On je objasnio da nevezivanje deteta može da dovede do njegove smrti, a da je bilo vezano moglo bi da prođe i sa lakšim povredama. To ne važi za sve situacije, ni pojas nije svemoćan, ali tvrdi da bi 8 od 10 dece koja poginu preživelo samo da je bilo u dečjem sedištu.
- Kada stavite dete u dečje sedište, to ne pravi razliku između toga da, ako se desi neki težak sudar, da će dete umesto ako smrtno strada ipak preživeti kao invalid. To su najčešće situacije da ukoliko dete nije u sedištu pogine, a da je bilo u sedištu imalo bi samo neke lakše povrede.
Okanović je dao primer prevrtanja automobila na auto-putu. Pri brzini od 130 na sat, dovoljno je da vas neko vozilo sustigne i tek dotakne, pa da dođe do nekoliko prevrtanja usled destabilizacije. U tom slučaju, ljudi koji se vezani voze prolaze sa lakšim povredama i, naravno, ostaju u šoku od onoga što im se desilo.
- A vaše dete koje je pozadi udobno spavalo u tom improvizovanom krevetu je katapultirano iz vozila, pa je palo, pa je onda vaše vozilo prešlo preko deteta i dete je smrtno stradalo.
Okanović upozorava da vrućine mogu da deluju na vozače slično kao alkohol - reakcija i opažanje nisu onakvi kakvi bi trebalo da budu.
Rešenje može biti klima uređaj, a Okanović kaže da možete da podesite temperaturu koja vam odgovara. Pametno bi bilo samo da nekoliko minuta pred završetak vožnje klimu isključite, a uključite ventilaciju. Tako će se temperatura izjednačiti sa spoljnom i neće biti problema.
Što se tiče odmora - ne postoji kafa ili energetsko piće koje može ga zameni. Jedini lek za umor je, kaže Okanović, odmor.