СТАТИСТИКА КОЈА ЛЕДИ КРВ У ЖИЛАМА! Наредна два месеца просечно најкрвавија у саобраћају: "Тек ћемо да читамо о несрећама"
ЈУЛ и август су најкрвавији месеци што се тиче саобраћаја, упозорава Дамир Окановић из Комитета за безбедност у саобраћају.
Статистика је врло јасна. Јул и август су најкрвавији месеци што се тиче саобраћаја. Тек ћемо да читамо о несрећама, нажалост, дај боже да не будем у праву, али просто је то доба године. Имамо појачан саобраћај кроз нашу земљу, то је транзит, затим, ту су одласци на путовања. При томе, сада у аутомобилу немамо просечно 1-2 лица, већ три, четири или пет, целе породице су у возилу. Ево сада док ми ово причамо жена спрема храну и пиће за пут, док муж сређује испред куће аутомобил и крећу на путовање - прича Окановић за РТС.
ДАНАС ПРИЈАТНИЈИ УСЛОВИ ЗА ВОЖЊУ: Саобраћај умереног интензитета - ево каква је ситуација на наплатним рампама
КОЛИКО ЋЕ БИТИ ЈАК НОВИ ТАЛАС? "Хитно убрзати процес вакцинације, отпор није разумљив"
ВЕТАР ОДНЕО ЦЕЛУ ФАСАДУ: Фотографије невремена у Шапцу након ОЛУЈЕ делују као да је у Србији РАТНО СТАЊЕ (ФОТО/ВИДЕО)
Када је у питању превоз деце, једна ствар је кључна - нипошто не треба дете пустити да спава на задњем седишту, а да није везано или у седишту за децу!
- Ја ћу вас замолити следећу ствар: Немојте случајно да ваше дете не буде везано, односно да не буде у дечјем седишту. Многи имају навику да кад иду на дуже путовање направе позади као неки кревет где ће дете удобно да лежи. То јесте јако удобно, али многа деца су, нажалост, страдала. То није безбедно, колико год да сте ви добар, савестан и брижан родитељ и возач не знате ко вам долази у сусрет, да ли је под дејством наркорика, алкохола да ли гледа мобилни телефон, чита поруке и лајкује нешто, да ли је можда заспао, јер већ 10 сати није правио паузу... Немојте да дозволите да се живот вашег детета угаси у једном тренутку - казао је Окановић.
Он је објаснио да невезивање детета може да доведе до његове смрти, а да је било везано могло би да прође и са лакшим повредама. То не важи за све ситуације, ни појас није свемоћан, али тврди да би 8 од 10 деце која погину преживело само да је било у дечјем седишту.
- Када ставите дете у дечје седиште, то не прави разлику између тога да, ако се деси неки тежак судар, да ће дете уместо ако смртно страда ипак преживети као инвалид. То су најчешће ситуације да уколико дете није у седишту погине, а да је било у седишту имало би само неке лакше повреде.
Окановић је дао пример превртања аутомобила на ауто-путу. При брзини од 130 на сат, довољно је да вас неко возило сустигне и тек дотакне, па да дође до неколико превртања услед дестабилизације. У том случају, људи који се везани возе пролазе са лакшим повредама и, наравно, остају у шоку од онога што им се десило.
- А ваше дете које је позади удобно спавало у том импровизованом кревету је катапултирано из возила, па је пало, па је онда ваше возило прешло преко детета и дете је смртно страдало.
Окановић упозорава да врућине могу да делују на возаче слично као алкохол - реакција и опажање нису онакви какви би требало да буду.
Решење може бити клима уређај, а Окановић каже да можете да подесите температуру која вам одговара. Паметно би било само да неколико минута пред завршетак вожње климу искључите, а укључите вентилацију. Тако ће се температура изједначити са спољном и неће бити проблема.
Што се тиче одмора - не постоји кафа или енергетско пиће које може га замени. Једини лек за умор је, каже Окановић, одмор.