Stroži kriterijumi! Stupio na snagu novi Pravilnik o tehničkom pregledu vozila! Ove NEPRAVILNOSTI se NEĆE TOLERISATI!
Tolerancija na oštećenja vozila do pet odsto više ne važi
Duži tehnički pregled, fotografisanje vozila, više cene i stroži kriterijumi samo su neke novine koje donosi novi pravilnik o tehničkim pregledima.
Vozači će od danas biti suočeni sa novim, skupljim cenama tehničkog pregleda koji će ići od 2.000 do 4.000 dinara. Ovo nije jedina novina, jer su najavljena nova pravila proveravanja ispravnosti vozila. Osim standardne kontrole, identifikovaće se i broj šasije, broj motora i kubikaža.
Pročitajte i:
Prema novom pravilniku, tehnički pregled putničkih automobila trajaće pola sata, a teretnih vozila 45 minuta, a pod posebnom lupom biće delovi koji mogu najviše da ugroze bezbednost.
- Oštećene gume, neispravne kočnice, uređaji za upravljanje, ozbiljna, dubinska rđa, neispravna svetla i oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka neće biti tolerisane - kažu u jednom beogradskom ovlašćenom servisu za tehnički pregled.
Možda i najveće polemike u javnosti izazvala je najava da nečisto vozilo neće moći da prođe tehnički pregled. Radnici na tehničkom pregledu biće obavezni da tokom pregleda naprave set od pet fotografija koje će, između ostalog, biti i dokaz čistoće vozila, odnosno mogućnosti kontrolora da utvrdi određene nedostatke.
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava da je cilj da se tehničkom pregledu podvrgnu i ona vozila koja nikada na takvom pregledu nisu bila.
Najveći problem su vozila koja nikada do sada nisu videla tehnički, zato se sada i uvodi fotografisanje, da bi se videlo i u kakvom su stanju ta vozila - kaže Božović i dodaje da će se na ovaj način videti šta će se puštati na ulice, a šta neće, što će na kraju povećati bezbednost u saobraćaju.
Oštećenja na automobilu neće više biti tolerisana, moći će da prođe samo oštećenje koje ne utiče na bezbednost vozila. Dubinska korozija kod šasija kamiona i autobusa nije dozvoljena, isto kao što je zabranjena na nosećim elementima putničkih automobila, na delovima kao što su pragovi, stubovi, krila.
Međutim, to ne znači da vozilo neće moći da bude registrovano zbog minornog kvara. Automobil sa polomljenim prednjim farom moći će da prođe tehnički, ali vlasniku zbog tog kvara sledi prekršajna prijava i kazna od 60.000 do 800.000 dinara. Drugačija je stvar sa zadnjim farovima, jer njihova ispravnost više utiče na bezbednost.
Takođe, neće se tolerisati ni veće naprsline na šoferšajbni, ne one koje usled udara ili veće brzine mogu dovesti do potpunog lomljenja stakla. Sa druge strane, vlasnici vozila čije “šoferke” imaju sitne naprsline ne moraju da brinu.
Ukoliko vlasnik ne poseduje važeća uverenja o prepravci vozila za naknadno ugrađena ksenon svetla, folije za zatamljivanje stakala, plinski uređaj, kuku za vuču ili tehnograf, tehnički pregled mu neće overiti tehničku ispravnost.
U MUP-u navode da vozači nikada ne bi smeli da veruju onima koji im ponude da dobiju registracioni list i da produže registraciju, a da uopšte ne odvezu automobil na pregled.