Строжи критеријуми! Ступио на снагу нови Правилник о техничком прегледу возила! Ове НЕПРАВИЛНОСТИ се НЕЋЕ ТОЛЕРИСАТИ!
Толеранција на оштећења возила до пет одсто више не важи
Дужи технички преглед, фотографисање возила, више цене и строжи критеријуми само су неке новине које доноси нови правилник о техничким прегледима.
Возачи ће од данас бити суочени са новим, скупљим ценама техничког прегледа који ће ићи од 2.000 до 4.000 динара. Ово није једина новина, јер су најављена нова правила проверавања исправности возила. Осим стандардне контроле, идентификоваће се и број шасије, број мотора и кубикажа.
Прочитајте и:
Према новом правилнику, технички преглед путничких аутомобила трајаће пола сата, а теретних возила 45 минута, а под посебном лупом биће делови који могу највише да угрозе безбедност.
- Оштећене гуме, неисправне кочнице, уређаји за управљање, озбиљна, дубинска рђа, неисправна светла и оштећена или нечитљива идентификациона ознака неће бити толерисане - кажу у једном београдском овлашћеном сервису за технички преглед.
Можда и највеће полемике у јавности изазвала је најава да нечисто возило неће моћи да прође технички преглед. Радници на техничком прегледу биће обавезни да током прегледа направе сет од пет фотографија које ће, између осталог, бити и доказ чистоће возила, односно могућности контролора да утврди одређене недостатке.
Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја, објашњава да је циљ да се техничком прегледу подвргну и она возила која никада на таквом прегледу нису била.
Највећи проблем су возила која никада до сада нису видела технички, зато се сада и уводи фотографисање, да би се видело и у каквом су стању та возила - каже Божовић и додаје да ће се на овај начин видети шта ће се пуштати на улице, а шта неће, што ће на крају повећати безбедност у саобраћају.
Оштећења на аутомобилу неће више бити толерисана, моћи ће да прође само оштећење које не утиче на безбедност возила. Дубинска корозија код шасија камиона и аутобуса није дозвољена, исто као што је забрањена на носећим елементима путничких аутомобила, на деловима као што су прагови, стубови, крила.
Међутим, то не значи да возило неће моћи да буде регистровано због минорног квара. Аутомобил са поломљеним предњим фаром моћи ће да прође технички, али власнику због тог квара следи прекршајна пријава и казна од 60.000 до 800.000 динара. Другачија је ствар са задњим фаровима, јер њихова исправност више утиче на безбедност.
Такође, неће се толерисати ни веће напрслине на шофершајбни, не оне које услед удара или веће брзине могу довести до потпуног ломљења стакла. Са друге стране, власници возила чије “шоферке” имају ситне напрслине не морају да брину.
Уколико власник не поседује важећа уверења о преправци возила за накнадно уграђена ксенон светла, фолије за затамљивање стакала, плински уређај, куку за вучу или технограф, технички преглед му неће оверити техничку исправност.
У МУП-у наводе да возачи никада не би смели да верују онима који им понуде да добију регистрациони лист и да продуже регистрацију, а да уопште не одвезу аутомобил на преглед.