INTERNET BRUJI O OVOME: Kako je Extreme intimo kampanja izazvala lavinu NEGATIVNIH KOMENTARA na društvenim mrežama?
Jedno pitanje ispod njihove objave je izazvalo pometnju na društvenim mrežama
Nova kampanja brenda Extreme Intimo (ne)SAVRŠENA izazvala je lavinu negativnih komentara na društvenim mrežama. Naime, ovaj domaći brend je ponosno predstavio novu kampanju koju su promovisali pod "body positivity" konceptom.
U njihovoj reklami za donji veš koju su plasirali i putem društvenih mreža, nalaze se lepe i prirodne žene, bez šminke i bez fotošopa, a koje ponosno pokazuju svoje telo takvo kakvo jeste.
"Ni na jednoj slici nema fotošopa, nema prekrivanja, skrivanja. Nema stida. Ima ponosa. Ponosa na svaki “višak” ili “manjak”, na svaki ožiljak, na sve ono što u ovom modernom svetu je kao “mana”. E pa, hajde da iskreno kažemo: Aman ljudi, nije to mana! To je nešto predivno, nešto što svaku od nas čini posebnom. I zaista (ne)SAVRŠENOM." - Ovo su reči koje je brend komunicirao na zvaničnoj Instagram stranici u opisu videa koji je osmišljen za ovu kampanju.
Međutim, jedno obično pitanje ispod ove objave je izazvalo pometnju na društvenim mrežama i podstaklo nas na razmišljanje da li su ovom kampanjom ispoštovani standardi i elementi "body positivity" pokreta koji uključuje i široku ponudu konfeksijskih veličina.
"Jel' ima veći broj od XL, nemojte da se blamirate ako nemate da ste body positive" - pitala je Vanja Bursać, na šta joj je, sa zvaničnog naloga ovog brenda, nakon nekoliko razmenjenih komentara odgovoreno da ako ne može da nađe nešto za sebe jer nema adekvatne veličine - "bacite pogled na asortiman i izaberite nešto nekome za poklon".
Ovaj diskutabilan odgovor brenda je naveo brojne korisnike da osude ovaj brend kao i njihov način odgovaranja na komentare i kritike korisnika. Pored toga, postavlja se pitanje da li je ovaj način promocije u redu budući da se u fokus stavljaju žene različitih veličina, a brend u svom asortimanu ima veličine od S do XL. Inače, internacionalne veličine konfekcijskih brojeva se kreću od XS do 3XL.
Celu prepisku oko ovog komentara možete pogledati ovde:
Kako bismo čuli i drugu stranu priče kontaktirali smo i brend Extreme intimo, a marketing direktor Mirko Bunčić nam je rekao da ih je ovaj Vanjin komentar, ali i reakcije drugih ljudi, naveo da počnu da kreiraju donji veš u više veličina.
- Glavna poruka naše kampanje je prirodna lepota. Priča koju mi pokušavamo da ispričamo nije vezana za veličine i ako bolje pogledate mi nigde ne spominjemo to, niti termine poput body positive ili plus size. Ono što mi pričamo jeste da je svaka žena prelepa takva kakva jeste, otuda i imamo kampanju sa 0% fotošopa, gde nema filtera, nema pokrivanja, naprotiv, ističemo ono čega tako manjka u današnjem svetu, a to je prirodna lepota - istakao je Bunčić i dodao:
- Ako objektivno pogledate našu kampanju, videćete da u njoj učestvuju različite devojke, gledano po godinama, životnom iskustvu, stilu, ali i obliku tela. Ponosni smo na sve učesnice kampanje, koje su hrabro stale pred objektiv i donele neverovatnu energiju i harizmu svakoj fotografiji. One su primer da širok dijapazon žena može poneti naš veš, ali priznajemo da nas je reakcija ljudi navela da uradimo ono što planiramo već neko vreme, a to je da kreiramo donji veš manjih i većih veličina, kako bi sve žene mogle da nađu broj kod nas. I možemo da obećamo da ćemo sve te veličine uskoro uvrstiti u našu ponudu.
Na osnovu ovoga možemo zaključiti da je u kampanji rečeno jedno - svaka žena je savršena baš onakva kakva jeste, a u praksi ovo se odnosi samo za one žene koje nose veličine od S do XL.
Iako cela ideja lepo zvuči istina je da "(ne)savršenost" ne znači samo da imamo bore, strije i ožiljke, već mnogo više od toga.
Šta je "body positivity"?
"Body positivity" je društveni pokret koji je fokusiran na prihvatanje svih tela, bez obzira na veličinu, oblik, boju kože, pol i fizičke mogućnosti. Sa druge strane ovaj pokret izaziva današnje standarde lepote kao nepoželjnu društvenu tvorevinu. Zagovornici "body positivity" se fokusiraju na uvažavanje funkcionalnosti i zdravlja ljudskog tela, umesto na njegov izgled.
Ovaj pokret ima za cilj da promeni društvenu i individualnu percepciju težine, veličine i izgleda kako bi više prihvatio sva tela bez obzira na njihove karakteristike. Budući da je ovaj koncept široko rasprostranjen i prihvaćen na društvenim mrežama mnogi brendovi su rešili da ga koriste u svojim kampanjama i prilagode svoje poslovanje u skladu sa ovim pokretom.