Građani, OPREZ! Obavezno zaštitite svoje automobile, lopovi ih ukradu za DVADESET SEKUNDI
Bolje bilo kakva zaštita neko nikakva
U Beogradu prema statistici u proseku nestane 2 do 4 vozila, po krađama smo među prvima u Evropi. Kradljivci automobila opremljeni su najmodernijim alatima uz čiju im je pomoć dovoljno nekoliko sekundi da završe posao.
Pročitajte i:
Na prvom mestu po broju ukradenih automobila već duže vreme je Folksvagenov program. Na drugom mestu je paleta Renoovih vozila od kojih se najviše krade „megan“, a slede ga „laguna“, „senic“ i „clio“, zatim "audi" i "BMW".
Osim u delovima, ukradena vozila završavaju i na različitim tržištima, često u zavisnosti od boje. Prema Kovačevićevim rečima luksuzni, veliki i crni automobili kao što su džipovi „porše kajen“, „BMW X5“ ili „audi Q7“ idu u Rusiju, a beli na Bliski istok. Postoji i razmena vozila sa zemljama regiona, na primer džip ukraden u Beogradu menja se za sličan ukraden u Zagrebu.
Deo ukradenih vozila ostaje u Srbiji, ali mu se radi nova identifikacija, kuca se novi broj šasije i ponovo se radi uvoz i registracija.
Boško Sekulović, v. d. šefa Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima u Policiskoj upravi grada Beograda, kaže da je borba sa kradljivcima i policijom svakodnevna i da je od početka godine uhvaćeno 20 kradljivaca automobila. Ove godine u odnosu na predhodu broj krađa je smanjen za 28 odsto.
- Kola kradu i sitni lopovi koji ostave auto kad nestane benzina, ali i ozbiljne ekipe koje imaju savremenu opremu - kaže Sekulović.
On dodaje da vrhunski lopov može da obije auto za dvadeset sekunde, a da se koristi najmodernija oprema, takozvana bezkontaktna krađa.
- Neko ko uloži 30.000 evra u alat očekuje makar duplu dobit. Neka ukrade 50 vozila godišnje na svakom da zaradi 2.000 evra, u igri su ozbiljne svote novca - objašnjava Sekulović.
Krađe automobila su specifične jer policija kreće od nule, oštećeni znaju da im je automobil nestao između 21 sat, kada se parkirao i sedam sati ujutru kada je krenuo na posao. Na tom mestu su parkirana druga kola. Snimci kamera video nadzora su često lošeg kvaliteta. Ljudi bolje da obezbede svoja vozila bolje bilo kakva zaštita nego nikakva. Lopovi će pre izabrati automobil koji ima slabu ili nema nikakvu zaštitu - kaže Sekulović.