Грађани, ОПРЕЗ! Обавезно заштитите своје аутомобиле, лопови их украду за ДВАДЕСЕТ СЕКУНДИ
Боље било каква заштита неко никаква
У Београду према статистици у просеку нестане 2 до 4 возила, по крађама смо међу првима у Европи. Крадљивци аутомобила опремљени су најмодернијим алатима уз чију им је помоћ довољно неколико секунди да заврше посао.
Прочитајте и:
На првом месту по броју украдених аутомобила већ дуже време је Фолксвагенов програм. На другом месту је палета Реноових возила од којих се највише краде „меган“, а следе га „лагуна“, „сениц“ и „цлио“, затим "ауди" и "BMW".
Осим у деловима, украдена возила завршавају и на различитим тржиштима, често у зависности од боје. Према Ковачевићевим речима луксузни, велики и црни аутомобили као што су џипови „порше кајен“, „BMW X5“ или „ауди Q7“ иду у Русију, а бели на Блиски исток. Постоји и размена возила са земљама региона, на пример џип украден у Београду мења се за сличан украден у Загребу.
Део украдених возила остаје у Србији, али му се ради нова идентификација, куца се нови број шасије и поново се ради увоз и регистрација.
Бошко Секуловић, в. д. шефа Одсека за сузбијање деликата на моторним возилима у Полициској управи града Београда, каже да је борба са крадљивцима и полицијом свакодневна и да је од почетка године ухваћено 20 крадљиваца аутомобила. Ове године у односу на предходу број крађа је смањен за 28 одсто.
- Кола краду и ситни лопови који оставе ауто кад нестане бензина, али и озбиљне екипе које имају савремену опрему - каже Секуловић.
Он додаје да врхунски лопов може да обије ауто за двадесет секунде, а да се користи најмодернија опрема, такозвана безконтактна крађа.
- Неко ко уложи 30.000 евра у алат очекује макар дуплу добит. Нека украде 50 возила годишње на сваком да заради 2.000 евра, у игри су озбиљне своте новца - објашњава Секуловић.
Крађе аутомобила су специфичне јер полиција креће од нуле, оштећени знају да им је аутомобил нестао између 21 сат, када се паркирао и седам сати ујутру када је кренуо на посао. На том месту су паркирана друга кола. Снимци камера видео надзора су често лошег квалитета. Људи боље да обезбеде своја возила боље било каква заштита него никаква. Лопови ће пре изабрати аутомобил који има слабу или нема никакву заштиту - каже Секуловић.