VREME JE ZA MENJANJE GUMA: Evo zašto je opasno da vozite sa zimskim gumama kada je napolju više od 7 stepeni
Jednom kada prosečna dnevna temperatura pređe preko 7 stepeni Celzijusa, trebalo bi da porazmislite o tome da pređete na letnje gume.
Sve klase guma, zimske, letnje i one za sva 4 godišnja doba, imaju različita jedinjenja gume. Svako ovo jedinjenje optimizovano je za različiti raspon temperatura.
Evo od čega zavisi da li ćete baš VI dobiti PLAVU KOVERTU i koliko ćete biti PLAĆENI
Ako vozimo sa gumama po vremenu koje joj ne odgovara, ona će reagovati lošije, a možda čak i ugroziti nečiji život.
Letnje gume zimi postaju tvrde kao hokejaški pak, dok zimske gube znatno slabije prijanjaju kada su temperature iznad 7 stepeni Celzijusa.
Zimske gume su napravljene tako da imaju fleksibilan oblik šara i više ureza kako bi što bolje prijanjale, ali ovi elementi ne funkcionišu dobro po toplom vremenu.
Zapravo, postaju kontraproduktivni.
Kako se guma rotira, šare dolaze u kontakt sa asfaltom i greju se, a vrelina je njen najveći neprijatelj.
Zbog vrućine šare postaju fleksibilnije i zbog toga se migolje, a dolazi i do razlaganja osnovnih elemenata od kojih je guma sačinjenja.
Guma će zapravo postati masnija jer se te hemikalije razlažu. A masne gume ne prijanjaju za put.
DANAS CEO DAN SVEŽE UZ SLABU KIŠU, ALI VEĆ OD SUTRA PREOKRET: Evo kakvo nas vreme očekuje do kraja nedelje
U slučaju naglog zaustavljanja ili naglog skretanja kako bi se izbegao sudar, potrebno nam je svo prijanjanje gume za put koje možemo da dobijemo.
Zimske gume su dizajnirane tako da budu "klimave" kako bi se ukopale u sneg i pružile bolje prijanjanje za put. Ali na suvom i toplom betonu dolazi do nečeg potpuno suprotnog - produžava se dužina kočenja i auto je teže kontrolisati.