ВРЕМЕ ЈЕ ЗА МЕЊАЊЕ ГУМА: Ево зашто је опасно да возите са зимским гумама када је напољу више од 7 степени
Једном када просечна дневна температура пређе преко 7 степени Целзијуса, требало би да поразмислите о томе да пређете на летње гуме.
Све класе гума, зимске, летње и оне за сва 4 годишња доба, имају различита једињења гуме. Свако ово једињење оптимизовано је за различити распон температура.
Ево од чега зависи да ли ћете баш ВИ добити ПЛАВУ КОВЕРТУ и колико ћете бити ПЛАЋЕНИ
Ако возимо са гумама по времену које јој не одговара, она ће реаговати лошије, а можда чак и угрозити нечији живот.
Летње гуме зими постају тврде као хокејашки пак, док зимске губе знатно слабије пријањају када су температуре изнад 7 степени Целзијуса.
Зимске гуме су направљене тако да имају флексибилан облик шара и више уреза како би што боље пријањале, али ови елементи не функционишу добро по топлом времену.
Заправо, постају контрапродуктивни.
Како се гума ротира, шаре долазе у контакт са асфалтом и греју се, а врелина је њен највећи непријатељ.
Због врућине шаре постају флексибилније и због тога се мигоље, а долази и до разлагања основних елемената од којих је гума сачињења.
Гума ће заправо постати маснија јер се те хемикалије разлажу. А масне гуме не пријањају за пут.
ДАНАС ЦЕО ДАН СВЕЖЕ УЗ СЛАБУ КИШУ, АЛИ ВЕЋ ОД СУТРА ПРЕОКРЕТ: Ево какво нас време очекује до краја недеље
У случају наглог заустављања или наглог скретања како би се избегао судар, потребно нам је сво пријањање гуме за пут које можемо да добијемо.
Зимске гуме су дизајниране тако да буду "климаве" како би се укопале у снег и пружиле боље пријањање за пут. Али на сувом и топлом бетону долази до нечег потпуно супротног - продужава се дужина кочења и ауто је теже контролисати.