"YUGO" PRE TAČNO 12 GODINA OTIŠAO U PENZIJU: Na današnji dan je iz fabrike izašao poslednji primerak čuvenog automobila!
Pre tačno 12 godina tačnije, 11. novembra 2008. iz kragujevačke fabrike automobila izašao je poslednji primerak zastavinog modela "jugo".
Ovo je automobil koji je bio daleko od savršenog, ali je obeležio poslednje dve decenije 20. i prvu deceniju 21. veka. Mnoge prve ljubavi vožene su upravo ovim automobilom, vozačke dozvole dobijane su za njegovim volanom, neretko se govorilo da ko je vozio "juga" ima definisan biceps od motanja volana.
"VAKCINACIJA U SRBIJI BI MOGLA DA BUDE OBAVEZNA" Evo ko donosi tu odluku i KOLIKA JE KAZNA za one koji odbiju!
NA VOJNOJ AKADEMIJI OBELEŽEN DAN PRIMIRJA: Besede koje su oživele ponosnu istoriju srpske vojske u Velikom ratu!
KAKVA SNALAŽLJIVOST! Sa pijace se prebacio na Fejsbuk - nastala je apsolutna LUDNICA
U svakom slučaju, kakav god bio, mnogo je stvari zbog kojih ćemo se s osmehom sećati ovog četvorotočkaša, ikone Zastavine proizvodne trake. Na dizajnu ovog automobila možemo da se zahvalimo pre svega fijatovom četvorotočkašu, FIAT 127, automobil koji je 1972. godine bio proglašen za auto godine u Evropii ujedno automobil na kome je "jugo" zasnovan.
1978. godine, Fiatovi i Zastavini inženjeri sastali su se u Torinu, i uz izmene nekolicine nijansi u odnosu na FIAT 127, nastao je "jugo". Prvi automobil zvanično razvijen u "Zastavi", "jugo 45" izrađen je ručno, 2. oktobra 1978. godine. Kao početak serijske proizvodnje "juga" u fabričku istoriju upisan je 28. novembar 1980. godine., a ovaj datum nije nasumično izabran. Naime, cilj je bio da prvi Jugo izađe sa trake 29. novembra na državni praznik Dan republike.
Nije puno poznato da je ovaj automobil, tokom svojih početaka, nosio samo oznaku Zastava 102 i pod tim imenom se i reklamirao i prodavao, da bi tek kasnije dobio zvaničan naziv "jugo".
Iako mnogi mislili da je "jugo" ime nastalo od Jugoslavija, istorija pokazuje da nije tako. Naime Džejsona Vujić je u svojoj knjizi "Yugo, uspon i pad najgoreg automobila u istoriji", a koja je odnedavno dostupna i na srpskom jeziku, piše kako je automobil ime dobio po istoimenom vetru. Inače, u to vreme jeste bilo popularno automobile nazivati po vetru u čemu je prednjačio Folksvagen sa modelima "pasat", "široko", "džeta",...
"Jugo" je kao oznaku imao slovo "J" međtuim ono je zamenjeno slovom "Y" kako bi model bio interesantniji kupcima iz inoostranstva. "Jugo" je neretko karakterisan kao najbolji automobil ikada, pa ga je čak i čuveni automobilski novinar Džeremi Klarkson u emisiji "Top gear" razneo tenkom, a mnogima je poznato da se izvozio čak i u Ameriku, gde se pojavio i u filmu "Umri muški".
"Jugo" se manje-više nepromenjenog dizajna proizvodio sve do 11. novembra 2008, a tokom 28 godina izrađeno je ukupno 794.428 primeraka ovog automobila.