"YUGO" ПРЕ ТАЧНО 12 ГОДИНА ОТИШАО У ПЕНЗИЈУ: На данашњи дан је из фабрике изашао последњи примерак чувеног аутомобила!
Пре тачно 12 година тачније, 11. новембра 2008. из крагујевачке фабрике аутомобила изашао је последњи примерак заставиног модела "југо".
Ово је аутомобил који је био далеко од савршеног, али је обележио последње две деценије 20. и прву деценију 21. века. Многе прве љубави вожене су управо овим аутомобилом, возачке дозволе добијане су за његовим воланом, неретко се говорило да ко је возио "југа" има дефинисан бицепс од мотања волана.
"ВАКЦИНАЦИЈА У СРБИЈИ БИ МОГЛА ДА БУДЕ ОБАВЕЗНА" Ево ко доноси ту одлуку и КОЛИКА ЈЕ КАЗНА за оне који одбију!
НА ВОЈНОЈ АКАДЕМИЈИ ОБЕЛЕЖЕН ДАН ПРИМИРЈА: Беседе које су оживеле поносну историју српске војске у Великом рату!
КАКВА СНАЛАЖЉИВОСТ! Са пијаце се пребацио на Фејсбук - настала је апсолутна ЛУДНИЦА
У сваком случају, какав год био, много је ствари због којих ћемо се с осмехом сећати овог четвороточкаша, иконе Заставине производне траке. На дизајну овог аутомобила можемо да се захвалимо пре свега фијатовом четвороточкашу, ФИАТ 127, аутомобил који је 1972. године био проглашен за ауто године у Европии уједно аутомобил на коме је "југо" заснован.
1978. године, Фиатови и Заставини инжењери састали су се у Торину, и уз измене неколицине нијанси у односу на ФИАТ 127, настао је "југо". Први аутомобил званично развијен у "Застави", "југо 45" израђен је ручно, 2. октобра 1978. године. Као почетак серијске производње "југа" у фабричку историју уписан је 28. новембар 1980. године., а овај датум није насумично изабран. Наиме, циљ је био да први Југо изађе са траке 29. новембра на државни празник Дан републике.
Није пуно познато да је овај аутомобил, током својих почетака, носио само ознаку Застава 102 и под тим именом се и рекламирао и продавао, да би тек касније добио званичан назив "југо".
Иако многи мислили да је "југо" име настало од Југославија, историја показује да није тако. Наиме Џејсона Вујић је у својој књизи "Yugo, успон и пад најгорег аутомобила у историји", а која је однедавно доступна и на српском језику, пише како је аутомобил име добио по истоименом ветру. Иначе, у то време јесте било популарно аутомобиле називати по ветру у чему је предњачио Фолксваген са моделима "пасат", "широко", "џета",...
"Југо" је као ознаку имао слово "Ј" међтуим оно је замењено словом "Y" како би модел био интересантнији купцима из иноостранства. "Југо" је неретко карактерисан као најбољи аутомобил икада, па га је чак и чувени аутомобилски новинар Џереми Кларксон у емисији "Топ геар" разнео тенком, а многима је познато да се извозио чак и у Америку, где се појавио и у филму "Умри мушки".
"Југо" се мање-више непромењеног дизајна производио све до 11. новембра 2008, а током 28 година израђено је укупно 794.428 примерака овог аутомобила.