ŠTA NAM JE DONEO "VRLI NOVI SVET": Devojčice od 7 godina reklamiraju šminku na YouTube, umesto da uče
Društvene mreže su sasvim sigurno postale sastavni i neizostavni deo naših života, a ono posebno treba istaći i na šta treba obratiti pažnju jeste sadržaj koji se plasira, kao i to kome je i u kojoj meri on dostupan.
Na društvenim mrežama maloletne devojčice se iz dana u dana utrkuju u postavljanju fotografija i prikupljanju popularnih "lajkova", a nije retka pojava ni da se na YouTube-u pojavljuju video snimci maloletnih korisnica koje svojim "pratiocima" dele savete o ishrani, treninzima, ljubavi i modi.
Ovim povodom, kontaktirali smo psihologa Aleksandru Janković i stilsitu Vanju Pantin koje za portal SrbijaDanas.com dale svoje viđenje ove situacije.
Aleksandra je istakla da je glavni problem taj što roditelji generalno nemaju pojma šta se dešava sa decom kao i šta njihova deca rade na internetu, a da devojke objavljivanjem takvih fotografija ne postaju ni zrelije ni privlačnije, već vrlo neuspešno kopiraju svoje uzore.
- Danas imamo poplavu najrazličitijih sadržaja, a posebno na internetu, možete da vidite sve i svašta. Ti sadržaji nisu kontrolisani, deca su sve mlađa i sve spremnija, sve su više tehnološki obrazovana tako da zapravo mogu da posete i pogledaju šta god žele bez ikakve kontrole. Kontrola jedino postoji kod televizijskih sadržaja ukoliko je roditelj u kući, a ovo je nešto što ipak izmiče kontroli.
KRAJ LUDILA: Šveđani razvili lek protiv pedofilije
Prema rečima naše sagovornice da bi se sprečila dalja ekspanzija potrebna je jedna velika i obimna akcija, ali i da ne možemo da lečimo posledicu dok je uzrok nešto što postoji.
- Problem većine tih devojaka je što nemaju dobru komunikaciju sa ljudima sa kojima bi trebalo da komuniciraju jer je sve neadekvatnija komunikacija u porodici, ali ne po sistemu zabrana i kažnjavanja, nego pitanja. Mislim da je to sfera kojom se treba pozabaviti tako što bi neka figura autoriteta, ko god da je to za njih postavila pitanje zašto toliko žuriš da odrasteš, jer ovo je nepovratno vreme, detinjstvo i detinjarije se nikada vratiti neće, a zrelost će doći pa doći. Razgovori koje treba obaviti zahtevaju sve nivoe komunikacije.
Sa druge strane, Vanja ističe da je po njenom mišljenju potpuni apsurd to što devojčice na YouTube snimaju video snimke gde "reklamiraju" određene proizvode imajući u vidu da su to deca uzrasta od 7-12 godina koja idu u školu i koja u tom periodu ne treba čak ni da se šminkaju te da to treba ostaviti ljudima kojima je to posao.
- Te devojčice su, svakako, pod uticajem blogera koji se time bave, ali ne sme se nijedna od njih smatrati krivcem za tu pojavu, jer one od toga zarađuju. Sa druge strane, možda snimanje videa i nije toliko loše, imajući u vidu sve probleme sa kojima se deca danas susreću. Ono što je sasvim sigurno jeste da ja to ne podržavam i jako sam protiv.
Vanja, takođe, ističe da na neki način razume te devojčice jer su samo ponete svojim idolima i da na neki način snimanje takvih videa je, možda, samo beg i neka vrsta razonode.
- Svaka generacija ima nešto što je povezuje, imajući u vidu da sam i ja bila tinejdžerka i radila nešto što me je u tom trenutku zanimalo. Sigurna sam da će ovakva pojava uskoro proći ili će se pojaviti nešto novo što će je zameniti. U društvu u kojem živimo, ovakvo nešto je postalo normalno, nažalost - zaključuje Vanja.