ШТА НАМ ЈЕ ДОНЕО "ВРЛИ НОВИ СВЕТ": Девојчице од 7 година рекламирају шминку на YouTube, уместо да уче
Друштвене мреже су сасвим сигурно постале саставни и неизоставни део наших живота, а оно посебно треба истаћи и на шта треба обратити пажњу јесте садржај који се пласира, као и то коме је и у којој мери он доступан.
На друштвеним мрежама малолетне девојчице се из дана у дана утркују у постављању фотографија и прикупљању популарних "лајкова", а није ретка појава ни да се на YouTube-u појављују видео снимци малолетних корисница које својим "пратиоцима" деле савете о исхрани, тренинзима, љубави и моди.
Овим поводом, контактирали смо психолога Александру Јанковић и стилситу Вању Пантин које за портал SrbijaDanas.com дале своје виђење ове ситуације.
Александра је истакла да је главни проблем тај што родитељи генерално немају појма шта се дешава са децом као и шта њихова деца раде на интернету, а да девојке објављивањем таквих фотографија не постају ни зрелије ни привлачније, већ врло неуспешно копирају своје узоре.
- Данас имамо поплаву најразличитијих садржаја, а посебно на интернету, можете да видите све и свашта. Ти садржаји нису контролисани, деца су све млађа и све спремнија, све су више технолошки образована тако да заправо могу да посете и погледају шта год желе без икакве контроле. Контрола једино постоји код телевизијских садржаја уколико је родитељ у кући, а ово је нешто што ипак измиче контроли.
КРАЈ ЛУДИЛА: Швеђани развили лек против педофилије
Према речима наше саговорнице да би се спречила даља експанзија потребна је једна велика и обимна акција, али и да не можемо да лечимо последицу док је узрок нешто што постоји.
- Проблем већине тих девојака је што немају добру комуникацију са људима са којима би требало да комуницирају јер је све неадекватнија комуникација у породици, али не по систему забрана и кажњавања, него питања. Мислим да је то сфера којом се треба позабавити тако што би нека фигура ауторитета, ко год да је то за њих поставила питање зашто толико журиш да одрастеш, јер ово је неповратно време, детињство и детињарије се никада вратити неће, а зрелост ће доћи па доћи. Разговори које треба обавити захтевају све нивое комуникације.
Са друге стране, Вања истиче да је по њеном мишљењу потпуни апсурд то што девојчице на YouTube снимају видео снимке где "рекламирају" одређене производе имајући у виду да су то деца узраста од 7-12 година која иду у школу и која у том периоду не треба чак ни да се шминкају те да то треба оставити људима којима је то посао.
- Те девојчице су, свакако, под утицајем блогера који се тиме баве, али не сме се ниједна од њих сматрати кривцем за ту појаву, јер оне од тога зарађују. Са друге стране, можда снимање видеа и није толико лоше, имајући у виду све проблеме са којима се деца данас сусрећу. Оно што је сасвим сигурно јесте да ја то не подржавам и јако сам против.
Вања, такође, истиче да на неки начин разуме те девојчице јер су само понете својим идолима и да на неки начин снимање таквих видеа је, можда, само бег и нека врста разоноде.
- Свака генерација има нешто што је повезује, имајући у виду да сам и ја била тинејџерка и радила нешто што ме је у том тренутку занимало. Сигурна сам да ће оваква појава ускоро проћи или ће се појавити нешто ново што ће је заменити. У друштву у којем живимо, овакво нешто је постало нормално, нажалост - закључује Вања.