ZNATE LI GDE JE I KADA POSTAVLJEN PRVI SEMAFOR U SRBIJI? Radio je od sedam ujutro do deset sati uveče
Objavljen je i tekst u novinama povodom tog događaja
Danas ne možemo da zamislimo grad koji nema semafor, ne jedan, nego nekoliko. Predstavljaju nam osnovni deo saobraćaja i verovatno niko od nas nije zamišljao ni kako je izgledala vožnja u velikim gradovima kada nije postojao semafor.
SRBIJO UJEDINIMO SE! Luki (14) je HITNO potrebna naša pomoć - rok za novac je drugi put probijen a njemu je sve gore
LJUBAVNICA JOJ MUŽEVLJEVU PENZIJU: Beograđanka nije ni slutila da šta će joj se desiti - godinama varana i na "finjaka" opljačkana
POTRESNA ISPOVEST JUNAKA SA KOŠARA! Zoran je gledao drugare kako ginu, zavili mu živu ranu: Utonuo sam u mrak (FOTO)
Iako ga danas imamo u svim gradovima, malo ko zna gde je postavljen prvi semafor u Srbiji.
Naime, u Srbiju, preciznije u Beograd, prvi semafor postavljen je decembra 1939. godine, čak 15 godina nakon što je postavljen u Berlinu 1924. godine. Nalazio se na raskrsnici ulica Kralja Aleksandra, Kralja Ferdinanda (današnja Ulica Kneza Miloša) i Takovske. Regulisao je saobraćaj od 7 ujutru do 10 uveče, a od 10 do 11 bilo je uključeno samo žuto svetlo.
Ono što je posebno zanimljivo jeste jedan tekst koji je objavljen u Politici povodom tog događaja, a glasio je ovako:
Prvi automatski svetlosni signali za upravljanje saobraćajem u prestonici
"Ovih dana u Beogradu će se uvesti jedna novina koja je u modernim i velikim gradovima na zapadu odavno u primeni. Na svima uglovima beogradskih ulica, gde je saobraćaj vrlo živ, postaviće se specijalni aparati sa svetlosnim signalima, koji će upravljačima svih vozila davati potrebne znake za nesmetano razvijanje i funkcionisanje saobraćaja u prestonici.
Prvi stubovi sa tehničkim postrojenjima postavljeni su već juče na uglu ulica Kralja Aleksandra i Takovske, kod nove zgrade Poštanske šredionice, gde je saobraćaj brlo živ i pogodan za eksperimente ove vrste.
Na pomenutom uglu postavljena su četiri stuba, svaki na jednom uglu, sa napravama na vrhu, iz kojih će se specijalnim svetlosnim znacima, vidljivim u svako doba, pokazivati u jednom ili drugom smeru, da li je prelaz slobodan ili zabranjen. Samo funkcionisanje ovih aparata biće automatsko, tako da će uvođenjem ove novine i sam saobraćaj biti automatizovan. Naime, u izvesnim razmacima davaće se slobodan prolaz u jednom pravcu, a posle proteklog intervala u drugom.
Nove instalacije na uglu kod Poštanske štedionice zapazili su u toku jučerašnjeg dana mnogi prolaznici. Mnogi koji nisu videli pre ove naprave dugo su ih zagledali, obilazili sa svih strana i raspitivali se čemu te naprave treba da služe. Drugim rečima novi stubovi sa saobraćajnim signalima bili su predmet ineteresovanja mnogih i mnogih prolaznika ulicom Kralja Aleksandra i Takovske.
Aparatima koji će bacati naizmenično, u jednom ili u drugom pravcu, svetlosne znakove, upravljaće se sa jednog mesta, iz Saobraćajne policije. Tako će sa beogradskih raskrsnica biti uklonjeni i mnogi saobraćajci, jer će njihov posao obavljati automatski aparati. Saobraćajci će i kod nas, kao i u drugim zemljama, služiti ubuduće kao neki kontrolori saobraćaja i arbitri prilikom eventualnih nesporazuma i sukoba."