ЗНАТЕ ЛИ ГДЕ ЈЕ И КАДА ПОСТАВЉЕН ПРВИ СЕМАФОР У СРБИЈИ? Радио је од седам ујутро до десет сати увече
Објављен је и текст у новинама поводом тог догађаја
Данас не можемо да замислимо град који нема семафор, не један, него неколико. Представљају нам основни део саобраћаја и вероватно нико од нас није замишљао ни како је изгледала вожња у великим градовима када није постојао семафор.
СРБИЈО УЈЕДИНИМО СЕ! Луки (14) је ХИТНО потребна наша помоћ - рок за новац је други пут пробијен а њему је све горе
ЉУБАВНИЦА ЈОЈ МУЖЕВЉЕВУ ПЕНЗИЈУ: Београђанка није ни слутила да шта ће јој се десити - годинама варана и на "фињака" опљачкана
ПОТРЕСНА ИСПОВЕСТ ЈУНАКА СА КОШАРА! Зоран је гледао другаре како гину, завили му живу рану: Утонуо сам у мрак (ФОТО)
Иако га данас имамо у свим градовима, мало ко зна где је постављен први семафор у Србији.
Наиме, у Србију, прецизније у Београд, први семафор постављен је децембра 1939. године, чак 15 година након што је постављен у Берлину 1924. године. Налазио се на раскрсници улица Краља Александра, Краља Фердинанда (данашња Улица Кнеза Милоша) и Таковске. Регулисао је саобраћај од 7 ујутру до 10 увече, а од 10 до 11 било је укључено само жуто светло.
Оно што је посебно занимљиво јесте један текст који је објављен у Политици поводом тог догађаја, а гласио је овако:
Први аутоматски светлосни сигнали за управљање саобраћајем у престоници
"Ових дана у Београду ће се увести једна новина која је у модерним и великим градовима на западу одавно у примени. На свима угловима београдских улица, где је саобраћај врло жив, поставиће се специјални апарати са светлосним сигналима, који ће управљачима свих возила давати потребне знаке за несметано развијање и функционисање саобраћаја у престоници.
Први стубови са техничким постројењима постављени су већ јуче на углу улица Краља Александра и Таковске, код нове зграде Поштанске шредионице, где је саобраћај брло жив и погодан за експерименте ове врсте.
На поменутом углу постављена су четири стуба, сваки на једном углу, са направама на врху, из којих ће се специјалним светлосним знацима, видљивим у свако доба, показивати у једном или другом смеру, да ли је прелаз слободан или забрањен. Само функционисање ових апарата биће аутоматско, тако да ће увођењем ове новине и сам саобраћај бити аутоматизован. Наиме, у извесним размацима даваће се слободан пролаз у једном правцу, а после протеклог интервала у другом.
Нове инсталације на углу код Поштанске штедионице запазили су у току јучерашњег дана многи пролазници. Многи који нису видели пре ове направе дуго су их загледали, обилазили са свих страна и распитивали се чему те направе треба да служе. Другим речима нови стубови са саобраћајним сигналима били су предмет инетересовања многих и многих пролазника улицом Краља Александра и Таковске.
Апаратима који ће бацати наизменично, у једном или у другом правцу, светлосне знакове, управљаће се са једног места, из Саобраћајне полиције. Тако ће са београдских раскрсница бити уклоњени и многи саобраћајци, јер ће њихов посао обављати аутоматски апарати. Саобраћајци ће и код нас, као и у другим земљама, служити убудуће као неки контролори саобраћаја и арбитри приликом евентуалних неспоразума и сукоба."