DVOTOČKAŠI VODE U SMRT! Od početka godine više od 24 motociklista stradalo, uzrok svih nesreća je OVAJ POGREŠAN POTEZ
Kako su pokazali podaci, uz brzu vožnju skretanja i polukružna okretanja su najčešći uzroci sudara.
Od 370 saobraćajnih nesreća koje su se od početka ove godine dogodile na teritoriji Srbije, a u kojima su učesnici bili motociklisti, u gotovo polovini slučajeva do udesa je došlo zbog skratanja ili polukružnog okretanja.
PORODIČNA TRAGEDIJA U LAZAREVCU: Novi detalji užasa koji je potresao Srbiju, evo kako je došlo do kobnog pada
TEŠKA SAOBRAĆAJNA NESREĆA NA NOVOM BEOGRADU! Automobil pokosio devojku (19), pa došlo do LANČANOG SUDARA
PORODIČNA TRAGEDIJA U LAZAREVCU: Novi detalji užasa koji je potresao Srbiju, evo kako je došlo do kobnog pada
Kako pokazuju podaci MUP-a Srbije, za period od početka ove godine do kraja jula, u nesrećama dvotočkaša poginule su 24 osobe, a njih 347 je povređeno.
Saobraćajna policija apeluje na vozače da obrate maksimalnu pažnju i voze u skladu sa propisima, pogotovo jer se tokom letnjih meseci dešava najviše udesa.
Samo na području Niša za sedam meseci ove godine od 20 sudara u kojima su poginula četiri vozača motorcikala, a 16 ih je povređeno. U čak sedam slučajeva bar jedno od vozila je skretalo ili se polukružno okretalo.
Načelnik odeljenja saobraćajne policije u Nišu Dragan Pešić kaže da su vozači dužni da drže rastojanje i da ne započinju skretanje ili okretanje dok se ne uvere da to mogu bezbedno da učine.
-Zakonom je propisana obaveza vozača da prilikom učešća u saobraćaju vozilo drži na bezbednom odstojanju i uzdužno i bočno od drugih učesnika odnosno vozila, tako da ne izaziva opasnost s obzirom na brzinu kretanja vozila i druge okolnosti u saobraćaju. Takođe, vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju pre nego što se uveri da može da je izvrši na bezbedan i propisan način. O nameri da započne, odnosno izvrši radnju u saobraćaju vozač je dužan da jasno i blagovremeno obavesti učesnike u saobraćaju dajući im propisan znak pokazivačima pravca, odnosno rukom, kada pokazivači pravca ne postoje - objašnjava Pešić.
On kaže da je nepoštovanje ograničenja brzine, odnosno voznja neprilagođenom brzinom u odnosu na okolnosti saobraćaja u najuvećem broju slučajeva doprinosi da dođe do saobraćajne nesreće, a da je drugi najčešći uzrok upravo nepropisno skretanje ili okretanje.
U Nišu su se za samo za mesec i po dana dana, od kraja juna do sredine avgusta, desila četiri udesa u kojima su poginula dva vozača motorcikala a dvojica su povređena. Vozač motorcikla marke "jamaha" M.B. (27) iz Niša poginuo je u 30. juna oko 13.20 časova na Bulevaru Nikole Tesle Nišu, nakon sudara sa automobilom marke "punto" za čijim upravljačem se nalazio S. S. (22) iz Niša.
Na Bulevaru 12. februar, 15. jula oko 22.45 časova poginuo je vozač motorcikla marke "honda" M. P. (29) iz Bora nakon sudara sa automobilom "ford mondeo" kojim je upravljao J.S. (30) iz Niša.
Motorciklista M.M. (44) iz Niša povređen je srećom samo lakše 10.a vgusta oko 7.30 časova u Nišavskoj ulici u sudaru sa putničkom automobilom marke "pežo" kraljevačkih registarskih oznaka kojim je upravljao vozač star 42 godine a nekoliko časova kasnije istog dana u naselju Deveti maj u Nišu povređen je još jedan motorciklista, takođe lakše, nakon sudara sa BMW-om.
U sva četiri slučaja automobili su skretali ili se polukružno okretali neposredno pre sudara. Policija je izvršila uviđaje i utvrđuje sve uzroke udesa.
Dnevno 20 udesa zbog skretanja ili okretanja
Prema podacima MUP-a, za sedam meseci ove godine na teritoriji Srbije evidentirano je 4.106 nezgoda sa najmanje dva vozila od kojih je bar jedno vršilo radnju skretanja odnosno okretanja vozila, što je u proseku 20 udesa dnevno. Od početka ove godine na teritoriji Niša evidentirano je 89 nezgoda sa najmanje dva vozila od kojih je bar jedno vršilo radnju skretanja odnosno okretanja.