PRVO KONTROLA - PA ONDA NA PUT: Ako ne ispravite ove probleme na vašem vozilu, propašće vam letovanje!
Mnogi, pripremajući se za letovanje, zaborave na najvažniju stvar - da na vreme pre puta prekontrolišu ispravnost svog vozila.
Kako se bliži sezona odmora mnogi će se automobilom uputiti na izabrane destinacije. Stručnjaci iz Auto-moto saveza Srbije naglašavaju koliko je bitno proveriti svoje prevozno sredstvo pred bilo kakav duži put i to već 20 do 30 dana pred polazak na put.
VELIBOR I RADE NISU USPELI DA ISPLIVAJU IZ MORAVE: U toku potraga za njihovim telima
DETALJI INCIDENTA NA BAZENU U LOZNICI: Majka jednog deteta tvrdi - sipali su "domestos" i deca su počela da se guše
ZNALI ZA ZLOSTAVLJANJE, A ĆUTALI: Nije bilo reakcije ni u Petnici, ni u radnji koja je izrađivala fotografije učenica
Kako kažu, vozilo zahteva temeljnu pripremu, ako planirate da pređete hiljade kilometara i duža, a da vas auto izneveri u inostranstvu, je poslednje što vam treba. Najmanja nepažnja može skupo da košta.
Jovica Mitić iz Auto-moto saveza Srbije rekao je da veliki procenat vozača radi tehničku ispravnost vozila prvenstveno pred neka duga putovanja pošto se sada nalazimo u takvom periodu kada se kilometri mogu meriti na hiljade.
- Ono što bismo savetovali vozačima je da nikada ne servisiraju vozila neposredno pred put, to bi trebalo uraditi 20 ili 30 dana pred put, kako bi, ukoliko se pokaže neka neuspešnost u samom servisiranju, ukoliko zamena dela uzrokuje kvar na trećem delu, mogli imati dovoljno vremena da taj drugi nastali kvar otklone i na taj način smanje rizik i povećaju svoju bezbednost - kaže Mitić.
Ove stvari obavezno proverite pred put
Mitić naglašava da je putovanje jedino bezbedno onda kada zadovoljite sve potrebne radnje da biste bezbedno i sigurno krenuli. On dodaje da se samog putovanja, preporučuje da se uradi vizuelna kontrola - provera pneumatika, provera dovoljno rashladne tečnosti i ulja u motoru. Takođe treba proveriti da li nam je rezervni točak ispravan, da li je dizalica ispravna, da li je tu ključ kojim možemo da odvijemo matice na točkovima.
Mitić kaže da je veoma bitan i odmor vozača.
- Odmor zahteva niz radnji u periodu pripreme putovanja, sam čin spavanja šest, sedam ili osam sati je vrlo važan, ali putovanje će biti bezbedno ako smo sve te radnje zadovoljili.
- Potrebno je napravili plan kojim ćemo se putem kretati, na kom ćemo graničnom prelazu prelaziti, na kojoj pumpi ćemo stati i sipati gorivo, gde ćemo praviti pauze, kada ćemo imati potrebe za pauzama, da li na početku ili na kraju putovanja - rekao je Mitić dodajući da na svaka dva sata vozač treba da napravi pauzu od 15 minuta.
- Već posle četvrtog i petog sata taj umor dolazi češće i brže i onda je vozaču potrebna češća pauza i češći odmor - na sat vremena po 15 minuta - savetuje i dodaje da da su poslednjih sat vremena vožnje možda najkritičniji.
- Kada se dugo čeka na naplatnim rampama ili je zbog udesa došlo do prekida, ljudi postaju nestrpljivi i žele da što pre krenu.Čekate dva sata, želite da nadokandite vreme, vozite brže i mala nepažnja može da dovede do saobraćajne nezgode - kaže Mitić.
Govoreći o klimi u autu, objašnjava da bi vozači trebalo da provetravaju vozilo na 30 minuta, da uđe vazduh, jer može u suprotnom doći do uspavljivanja vozača.
"Automobil će se najbrže rashladiti ako se otvore vrata i gepek. Na temperaturi od 28 stepeni posle deset minuta temperatura se povećava u kabini na 35 stepeni, posle 30 minuta u kabini je 45 stepeni, a posle 90 minuta u kabini je 56 stepeni", istakao je Mitić.