ПРВО КОНТРОЛА - ПА ОНДА НА ПУТ: Ако не исправите ове проблеме на вашем возилу, пропашће вам летовање!
Многи, припремајући се за летовање, забораве на најважнију ствар - да на време пре пута преконтролишу исправност свог возила.
Како се ближи сезона одмора многи ће се аутомобилом упутити на изабране дестинације. Стручњаци из Ауто-мото савеза Србије наглашавају колико је битно проверити своје превозно средство пред било какав дужи пут и то већ 20 до 30 дана пред полазак на пут.
ВЕЛИБОР И РАДЕ НИСУ УСПЕЛИ ДА ИСПЛИВАЈУ ИЗ МОРАВЕ: У току потрага за њиховим телима
ДЕТАЉИ ИНЦИДЕНТА НА БАЗЕНУ У ЛОЗНИЦИ: Мајка једног детета тврди - сипали су "доместос" и деца су почела да се гуше
ЗНАЛИ ЗА ЗЛОСТАВЉАЊЕ, А ЋУТАЛИ: Није било реакције ни у Петници, ни у радњи која је израђивала фотографије ученица
Како кажу, возило захтева темељну припрему, ако планирате да пређете хиљаде километара и дужа, а да вас ауто изневери у иностранству, је последње што вам треба. Најмања непажња може скупо да кошта.
Јовица Митић из Ауто-мото савеза Србије рекао је да велики проценат возача ради техничку исправност возила првенствено пред нека дуга путовања пошто се сада налазимо у таквом периоду када се километри могу мерити на хиљаде.
- Оно што бисмо саветовали возачима је да никада не сервисирају возила непосредно пред пут, то би требало урадити 20 или 30 дана пред пут, како би, уколико се покаже нека неуспешност у самом сервисирању, уколико замена дела узрокује квар на трећем делу, могли имати довољно времена да тај други настали квар отклоне и на тај начин смање ризик и повећају своју безбедност - каже Митић.
Ове ствари обавезно проверите пред пут
Митић наглашава да је путовање једино безбедно онда када задовољите све потребне радње да бисте безбедно и сигурно кренули. Он додаје да се самог путовања, препоручује да се уради визуелна контрола - провера пнеуматика, провера довољно расхладне течности и уља у мотору. Такође треба проверити да ли нам је резервни точак исправан, да ли је дизалица исправна, да ли је ту кључ којим можемо да одвијемо матице на точковима.
Митић каже да је веома битан и одмор возача.
- Одмор захтева низ радњи у периоду припреме путовања, сам чин спавања шест, седам или осам сати је врло важан, али путовање ће бити безбедно ако смо све те радње задовољили.
- Потребно је направили план којим ћемо се путем кретати, на ком ћемо граничном прелазу прелазити, на којој пумпи ћемо стати и сипати гориво, где ћемо правити паузе, када ћемо имати потребе за паузама, да ли на почетку или на крају путовања - рекао је Митић додајући да на свака два сата возач треба да направи паузу од 15 минута.
- Већ после четвртог и петог сата тај умор долази чешће и брже и онда је возачу потребна чешћа пауза и чешћи одмор - на сат времена по 15 минута - саветује и додаје да да су последњих сат времена вожње можда најкритичнији.
- Када се дуго чека на наплатним рампама или је због удеса дошло до прекида, људи постају нестрпљиви и желе да што пре крену.Чекате два сата, желите да надокандите време, возите брже и мала непажња може да доведе до саобраћајне незгоде - каже Митић.
Говорећи о клими у ауту, објашњава да би возачи требало да проветравају возило на 30 минута, да уђе ваздух, јер може у супротном доћи до успављивања возача.
"Аутомобил ће се најбрже расхладити ако се отворе врата и гепек. На температури од 28 степени после десет минута температура се повећава у кабини на 35 степени, после 30 минута у кабини је 45 степени, а после 90 минута у кабини је 56 степени", истакао је Митић.