Porodice stradalih mornara OGORČENE: Tragedija na Dunavu i posle dve godine bez odgovornih
Napravljen je niz propusta
Porodice stradalih mornara, dve godine posle potonuća „Beograda 10“ kod Smedereva, ne kriju ogorčenje. Najavljene krivične prijave. Sumnje na niz propusta u proceduri uoči porinuća broda.
Pročitajte i:
Porodice Nikole Kosovca i Milana Brzakovića, članova posade broda "Beograd 10" nastradalih posle potonuća teretnjaka u Dunav kod Smedereva, 3. novembra 2016. godine, podneće krivične prijave protiv odgovornih u preduzeću "Ivan Milutinović - PIM" i Upravi za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu. Oni sumnjaju u niz propusta u proceduri pre tragične plovidbe.
VELIKA AKCIJA POLICIJE U SRBIJI: Uhapšeno 139 osoba (FOTO)
Zvanična istraga tužilaštva u Smederevu stavila je tačku na ovu nesreću nalazom da je uzrok potonuća "zamor materijala" i da odgovornih nema. Željko Brzaković, brat kapetana broda Milana čije telo ni godinu dana posle brodoloma nije pronađeno, ne veruje u ovu tvrdnju i zahteva novu istragu.
Prvo pao stric: Priveden još jedan Zarubica
- Mog brata nema godinu dana, ne znam kako neki ljudi mirno spavaju. Imamo sumnje, ali i dokaze da neko zataškava slučaj, da je brod bio u katastrofalnom stanju, što uostalom dokazuje i nalaz veštaka. Ne ostaje nam ništa drugo nego da podnesemo krivičnu prijavu kako bismo došli do istine - kaže nam Željko Brzaković.
Ponavlja se suđenje plaćenom ubici: Kazna svakako 40 godina
On tvrdi i da je najveći apsurd što je brod prošao pregled Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu četiri dana pre potonuća, kada je ustanovljeno da je ispravan.
U Izveštaju Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu o kontrolnom pregledu, nema nijedne primedbe ni nepravilnosti. Ono što, međutim, baca trunku sumnje na ceo slučaj jeste činjenica je datum izveštaja (3. novembar), a tada je brod uveliko bio pod vodom.
Predsednik Udruženja profesionalnih lađara kapetan Branislav Vajda kaže da je sve u vezi sa potonućem problematično. Od prvog dana je jasno da je pregled odrađen loše, ili da nije ni odrađen nego je samo izdata potvrda o sposobnosti broda za plovidbu.
- Prvo je pokušano da se prikaže da je greška posade, a potom su pokušali da zataškaju sve u vezi sa pregledom. Ne upirem prst ni u koga, ali je neophodno ovu tragediju rasvetliti do kraja - navodi Vajda.
PUCNJAVA U BEOGRADU! U krvavom obračunu ranjen mladić
Propusti
Mesto nesreće, kažu u Udruženju profesionalnih lađara, nije bilo obezbeđeno, jer nije bila postavljena barijera za sprečavanje izlivanja goriva i maziva u Dunav, kao ni adekvatna signalizacija. Takođe, nije bila obustavljena plovidba.
U Udruženju profesionalnih lađara još upozoravaju da je u ovom slučaju ceo sistem zakazao jer nije urađeno ništa od osnovnih procedura za obezbeđivanje mesta nesreće, iako su hitnost i brzo reagovanje osnova za spasavanje života.
Poklon koji je obeležio ZEMUNSKI KLAN: Evo šta je Dušan Spasojević poklonio POLICAJCU na venčanju
Činjenice
Brod je potonuo oko tri časa posle ponoći, a udes je otkriven oko pet časova kasnije. Teretnjak preduzeća "Ivan Milutinović - PIM" prevozio je 660 tona tucanika na relaciji Brnjica (kod Golupca) - Beograd. Potonuo je na 200 metara od obale. Telo Nikole Kosovca (49) pronađeno je pola kilometra nizvodno od mesta udesa četvrtog dana potrage, a telo zapovednika Milana Brzakovića (36) još nije pronađeno.