Породице страдалих морнара ОГОРЧЕНЕ: Трагедија на Дунаву и после две године без одговорних
Направљен је низ пропуста
Породице страдалих морнара, две године после потонућа „Београда 10“ код Смедерева, не крију огорчење. Најављене кривичне пријаве. Сумње на низ пропуста у процедури уочи поринућа брода.
Прочитајте и:
Породице Николе Косовца и Милана Брзаковића, чланова посаде брода "Београд 10" настрадалих после потонућа теретњака у Дунав код Смедерева, 3. новембра 2016. године, поднеће кривичне пријаве против одговорних у предузећу "Иван Милутиновић - ПИМ" и Управи за утврђивање способности бродова за пловидбу. Они сумњају у низ пропуста у процедури пре трагичне пловидбе.
ВЕЛИКА АКЦИЈА ПОЛИЦИЈЕ У СРБИЈИ: Ухапшено 139 особа (ФОТО)
Званична истрага тужилаштва у Смедереву ставила је тачку на ову несрећу налазом да је узрок потонућа "замор материјала" и да одговорних нема. Жељко Брзаковић, брат капетана брода Милана чије тело ни годину дана после бродолома није пронађено, не верује у ову тврдњу и захтева нову истрагу.
Прво пао стриц: Приведен још један Зарубица
- Мог брата нема годину дана, не знам како неки људи мирно спавају. Имамо сумње, али и доказе да неко заташкава случај, да је брод био у катастрофалном стању, што уосталом доказује и налаз вештака. Не остаје нам ништа друго него да поднесемо кривичну пријаву како бисмо дошли до истине - каже нам Жељко Брзаковић.
Понавља се суђење плаћеном убици: Казна свакако 40 година
Он тврди и да је највећи апсурд што је брод прошао преглед Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу четири дана пре потонућа, када је установљено да је исправан.
У Извештају Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу о контролном прегледу, нема ниједне примедбе ни неправилности. Оно што, међутим, баца трунку сумње на цео случај јесте чињеница је датум извештаја (3. новембар), а тада је брод увелико био под водом.
Председник Удружења професионалних лађара капетан Бранислав Вајда каже да је све у вези са потонућем проблематично. Од првог дана је јасно да је преглед одрађен лоше, или да није ни одрађен него је само издата потврда о способности брода за пловидбу.
- Прво је покушано да се прикаже да је грешка посаде, а потом су покушали да заташкају све у вези са прегледом. Не упирем прст ни у кога, али је неопходно ову трагедију расветлити до краја - наводи Вајда.
ПУЦЊАВА У БЕОГРАДУ! У крвавом обрачуну рањен младић
Пропусти
Место несреће, кажу у Удружењу професионалних лађара, није било обезбеђено, јер није била постављена баријера за спречавање изливања горива и мазива у Дунав, као ни адекватна сигнализација. Такође, није била обустављена пловидба.
У Удружењу професионалних лађара још упозоравају да је у овом случају цео систем заказао јер није урађено ништа од основних процедура за обезбеђивање места несреће, иако су хитност и брзо реаговање основа за спасавање живота.
Поклон који је обележио ЗЕМУНСКИ КЛАН: Ево шта је Душан Спасојевић поклонио ПОЛИЦАЈЦУ на венчању
Чињенице
Брод је потонуо око три часа после поноћи, а удес је откривен око пет часова касније. Теретњак предузећа "Иван Милутиновић - ПИМ" превозио је 660 тона туцаника на релацији Брњица (код Голупца) - Београд. Потонуо је на 200 метара од обале. Тело Николе Косовца (49) пронађено је пола километра низводно од места удеса четвртог дана потраге, а тело заповедника Милана Брзаковића (36) још није пронађено.