ŠTA ZNAMO DO SADA O NESREĆI KOJA JE UZNEMIRILA JAVNOST: Pitanja je mnogo - uzrok, kako su deca, šta je sa vozačem?
Nekoliko sati nakon nesreće i dalje se cela javnost pita kako je moguće da se autobus toliko oteo kontroli vozaču
Jeziva saobraćajna nesreća u Zemunu u kojoj je povređeno četvoro dece i nekoliko odraslih osoba kada je danas oko 14 sati gradski autobus privatnog prevoznika "Unikop" na liniji 45 uleteo u parkić i potom udario u dva automobila na obližnjem parkingu uznemirila je javnost. Pitanja je mnogo. Kako je došlo do nesreće, šta je sa vozačem, kakvo je stanke povređene deca, pre svega dvogodišnja devojčica T. T. koja je zadobila teške povrede glave i konačno šta je uzrok nesreće?
PORODICA U NIŠU NEUTEŠNA: Porodilja preminula od korone nakon porođaja carskim rezom - "Nikada nećemo prežaliti"
BOLESNO! ČABA DER U VEZI SA ĆERKOM BIZNISMENA KOJEG JE BRUTALNO UBIO: Ima status posebne osobe, redovno rade jednu stvar!
POKUŠALA DA POBEGNE OD NASILNIKA, ALI JU JE ON STIGAO I UPUCAO: Ovo je ubijena žena iz Bora, majka troje dece!
Evo šta sve znamo do sada.
Nekoliko sati nakon nesreće i dalje se cela javnost pita kako je moguće da se autobus toliko oteo kontroli vozaču da je velikom brzinom skrenuo sa puta, probijao ograde, naletao na decu u parkiću i zaustavio se tek kad je prošao igralište, udario u parkirane automobile i zgradu?!
Prema dosadašnjim informacijama, vozač autobusa na liniji 45 samo što je je krenuo sa okretnice na kraju Kupreške ulice u Zemunu. Vozio je nekih 60-70 metara niz Kuprešku ulicu do skretanja u Krajišku.
Umesto da skrene u Krajišku i produži svojom trasom, iz zasad nepoznatog razloga autobus je "presekao" krivinu, probio ogradu dečijeg igrališta, koje se nalazi između Krajiške i Makedonske ulice u Zemunu, "preorao" igralište, probio još jednu ogradu i udario u automobile parkirane ispred zgrade kraj igrališta.
Samo pukom srećom, niko nije poginuo u ovoj jezivoj vožnji.
A koliko je bilo opasno svedoči i snimak sigurnosne kamere na obližnjem objektu na kome se vidi da je maltene tek prohodali dečak u poslednjem trenutku izbegao tragediju.
Vozač "pomahnitalog" autobusa D. H. (72) je svakako bio najtraženija osoba neposredno nakon nesreće. Zato se, najpre, mislilo da je pobegao da bi se potom saznalo da je otišao do okretnice. Ubrzo je i uhapšen, a policija ga je bukvalno čuvala od razjarenih građana.
Šta je radio vozač neposredno nakon nesreće pokušao je da objasni Drago Tošić, direktor konzorcijuma privatnih prevoznika.
- Nesreća se desila u 13.40. Autobus je star četiri godine, prošao je tehnički pregled. Vozač nije pobegao, kako se pojavila informacija u pojedinim medijima, već je otišao kod otpravnice koja se nalazi u blizini da prijavi nesreću - rekao je Tošić i dodao da je nakon toga vozač razgovarao sa policijom.
Zanimljivo je da vozač autobusa D. H. ima 72 godine pa se postavlja pitanje da li je i kako prošao neophodne testove kako bi uopšte mogao da sedne za volan vozila gradskog prevoza.
Naravno, ništa manje značajno pitanje nakon nesreće je kako su povređeni, pogotovo deca. Na teren su izašle čak četiri ekipe Hitne pomoći.
Prema prvim informacijama, najteže povrede zadobila je dvogodišnja devojčica T. T. koja se u trenutku nesreće nalazila u autobusu. Devojčica je teško povredila glavu zbog čega su u jednom trenutku kružile informacije da se nalazi na reanimaciji u dečijoj klinici “Tiršova”.
Kasno popodne gradonačelnik Beograda dr Zoran Radojičić istakao je da povređena devojčica ima prelom potkolenice i povrede glave, ali da je u svesnom stanju i van životne opasnosti.
- Ja se nadam da će to lečenje ići u dobrom pravcu, razgovarao sam sa majkom, ali šta reći roditelju u takvoj situaciji osim da ćemo svi mi lekari da damo sve od sebe da se ona što pre oporavi - poručio je Radojičić.
U nesreći je povređeno još troje dece, ali su na svu sreću oni pušteni na kućno lečenje pošto nemaju teške povrede. Pored njih, povređene su i dve odrasle osobe koje su primljene u bolnicu u Zemunu, ali nisu životno ugrožene.
Radojičić je naglasio da je posebno važno da se na jasan način obavi procedura i razjasni šta se dogodilo u Zemunu i ko je pogrešio.
- Ja verujem da će ta istraga razjasniti šta se u stvari desilo i kako je došlo do ovakve nesreće, kako se one ne bi ponavljale - zaključio je Radojičić.
Konačno, ovako jeziva nesreća povlači sa sobom i brojne pretpostavke kako je došlo do "suludog" kretanja autobusa.
D.H. je neposredno nakon nesreće sreo kolege na okretnici na kraju Kupreške ulice i, kako su rekli, otkrio im razloge udesa.
- Rekao je da je "imao sudar" i da je u "pitanju iberturaža", da se sve to naglo desilo i nije mogao da iskontroliše vozilo - ispričale su njegove kolege i dodale da je vozaču glava bila krvava.
Na licu mesta danas su mogle da se čuju razne priče, ali do sada nijedna verzija nije zvanično potvđena, te se tačan uzrok ove stravičen nesreće, u kojoj samo pukom srećom niko nije stradao, nepoznat.
Inače, ovo nije prvi put da se iberturaža spominje kao razlog stravičnih udesa vozila gradskog prevoza. Pre skoro deset godina, vozač autobusa na liniji 77 Jovan Stolić (67) nije mogao, takođe, da iskontroliše vozilo u blizini okretnice na Zvezdari pa je skrenuo u obližnji park gde je usmrtio studente Dijanu Đorović (22) i Radomira Vučkovića (19).
Šest godina kasnije, na sudu je utvrđeno da vozač nije kriv jer je autobus bio neispravan. Uzrok kvara bila je ibertura koja je dovela do povećanog broja obrtaja motora, a samim tim i do ubrzanja autobusa.