Švercovali dve tone "crnog zlata": Ovo su trikovi kojima se koriste MODERNI PIRATI sa Dunava
Gotovo tri tone nafte zaplenjeno je prethodnih dana u dve odvojene akcije Uprave carina i MUP
Gotovo tri tone nafte zaplenjeno je prethodnih dana u dve odvojene akcije Uprave carina i MUP u rejonu Dunava, nakon što su otkriveni krijumčari koji su pokušali da prošvercuju crno zlato. Istraživali smo kojim se trikovima služe ovi šverceri i kuda voze gorivo.
U prvom slučaju su nakon višednevnog osmatranja priobalja Dunava carinici rečne ekipe za suzbijanje krijumčarenja obavestili kolege iz policije da je nedaleko od kovinskog mosta uočen teretni kombi, najverovatnije natovaren krijumčarenom naftom.
KRVAVA ZORA NA BEOGRADSKOM SPLAVU: Muškarac izboden šest puta, polomljen mu nos, intervenisala policija
TRAGEDIJA! Poginuo mladić (28) iz okoline Petrovca: Vraćao se sa moto skupa, pa se zakucao u kamion!
(UZNEMIRUJUĆI FOTO) UŽAS NA GAZELI! Smrskan automobil! PREVRNUO SE NA KROV! Među povređenima i DECA!
Kada je policija zaustavila pomenuti kombi smederevskih registarskih oznaka, u njemu su zajedničkom kontrolom zaista pronađena dva bidona kocke, sa po 1.000 litara nemarkiranog dizel goriva.
Pored bidona sa naftom nalazila se i pumpa za pretakanje, sa oko 15 metara gumenog creva, a do okončanja prekršajnog postupka pred nadležnim sudom, pored krijumčarene nafte, privremeno je zadržan i kombi.
Sličan slučaj dogodio se i nekoliko dana ranije, kada je u blizini rudnika Kovin na Dunavu prilikom zajedničke kontrole sa policijom i tržišnom isnpekcijom na brodu-bageru pronađen jedan bidon kocka zapremine 1.000 litara i metalno bure od 200 litara u kojima je bilo nemarkirano pogonsko gorivo.
Kako navode u Carini, nafta je tokom 2018. imala primat, jer je zaplenjeno preko 250 tona tog goriva, što je skoro osam puta više nego 2017. godine. Kako objašnjavaju, ona se najviše krijumčari brodovima, ali vrlo često i cisternama, a šverceri se dovijaju kako da pronađu "rupu u zakonu", pa da ono što rade maskiraju nekim legalnim poslom.
- Krijumčari na rekama rade u manjim grupama, ali su izuzetno organizovani, imaju brze čamce i specijalne barže za prevoz dizela, pa čak i specijalne cevovode postavljene na dnu korita reke kojim gorivo prebacuju sa brodova na obalu. Oni koriste radio i mobilnu vezu i uz pomoć te opreme lako mogu da špijuniraju komunikaciju Uprave carina i MUP-a. Na Dunavu ima više takvih grupa čije se delovanje sada već može uporediti sa gusarenjem - kažu u carini.
Kako objašnjavaju, nekoliko je šema pretakanja goriva.
Oni dodaju da se to najčešće radi na vodi, bez pristanka plovila na obalu.
- Na primer, brod koji je pun goriva krenuo iz Ukrajine je u međunarodnim vodama kod luke Prahovo i kreće se severno. U narednih 200 kilometara, između Srbije i Rumunije, ovo plovilo sa stranom zastavom zapravo je svojevrsna plutajuća ambasada, te je i komplikovanija njegova kontrola. Ulazna revizija (kontrola) ovog broda u našu zemlju radi se tek kod Velikog Gradišta. Ali plovilo puno goriva ne ide do te tačke. U međuvremenu spušta se domaći brod koji regularno plovi desnom stranom Dunava u našim vodama i nalazi se sa kolegom iz Ukrajine negde na sredini puta između Velikog Gradišta i Prahova. Tu pretaču naftu, završavaju posao, okreću se i vraćaju nazad - svako u svoju zemlju - detaljno objašnjavaju u Carini.
Oboren pešak na Novom Beogradu: Pregaženi mladić preminuo u bolnici, VOZAČ UHAPŠEN!
"Pozvao me je na S*KS DO UNIŠTENJA, a onda je hteo da me UBIJE": Sanelin PREDATOR iz Tutina UHAPŠEN!
Optuženog za DVOSTRUKO UBISTVO u Bečeju i Molu stigla BOŽJA KAZNA: Otkriveni JEZIVI DETALJI iz zatvora!
Krijumčara ovo gorivo košta pedesetak dinara po litru, bez akcize i poreza. Jasno je da je zarada velika jer se ova pretakanja uglavnom mere tonama.
- Brodovi su veoma zahvalni za krijumčarenje jer postoje veliki prostori - bunkeri, koji nisu dostupni u redovnoj kontroli bez izvlačenja plovila na suvo - kažu naši sagovornici.
(VIDEO) "OVAKVE PIJACE NEMA NIGDE U EVROPI" U Bubanj potoku se može naći SVE: Od šarplaninca do "ubice komaraca"