TEHNIČKI PROBLEM ILI SABOTAŽA? Zašto je pao avion kod Batajnice - istraga vodi u dva pravca
Saslušaće se ljude sa kojima je pre nesreće čovek bio u kontaktu, a uradiće se i veštačenje letelice i delova koji su od nje ostali.
Ultra laki avion, koji se juče srušio u kukuruze kod Zemun polja, nakon pada na zemlju projurio je još nekih 40 metara i zapalio se.
Pilot i vlasnik aviona (70) je poginuo, a njegovo telo je po nalogu javnog tužioca poslato je na obdukciju sa toksikologijom. Prema prvim nezvaničnim informacijama avion se srušio zbog tehničke neispravnosti. Sa njega je navodno dok je bio u letu otpao neki deo, pretpostavlja se zakrilce sa desnog krila, a jedan paor je policiju obavestio da je nekih 300 metara dalje od mesta gde je letelica pala, dok je obrađivao zemlju, video deo od aviona. On ih je i odveo tamo da im pokaže.
"VODIĆE SE DVE ISTRAGE" Ekspert objasnio moguće uzroke pada letelice kod Zemun Polja, tvrdi da postoji jedna sreća u nesreći
SVI SU U ŠOKU ZBOG POGIBIJE PILOTA KOD BATAJNICE: Evo šta su komšije rekle o nastradalom muškarcu
NOVI DETALJI O PADU AVIONA KOD BATAJNICE: Letelici otpao deo, pilot izgubio kontrolu, stradao na JEZIV način! (FOTO)
Takođe, muškarac je avionom kružio u blizini sportskog aerodroma "13. maj" sa kojeg je nekoliko minuta ranije poleteo i tako kružeći pokušavao da se spusti, pa ga je operater pozvao da vidi šta se dešava, a on mu je odgovorio da je - "izgubio kamande".
On je, inače ranije u Švedskoj pravio te avione, a onda je proizvodnju preselio u Višnjicu u Beogradu i kao test pilot testirao ih. Avion u kojem je poginuo je drugi koji je napravio u Srbiji i verovatno je uzleteo, kako bi proverio neke njegove performanse. Prethodno je celo pre podne na njemu nešto radio.
Da bi se proverilo da li je u pitanju bila nesreća i tehnički problem na letelici ili je možda bilo neke sabotaže, Više tužilaštvo u Beogradu će sprovesti istragu. Saslušaće se ljude sa kojima je pre nesreće čovek bio u kontaktu, a uradiće se i veštačenje letelice i delova koji su od nje ostali.
Takođe će i Centar za istraživanje vazuhoplovnih nesreća sprovesti istragu i analizirati tehničke aspekte i ljudski faktor, kako bi se izvukle pouke da se nešto slično više ne bi ponovilo.
Osnivač portala "Tango siks" Petar Vojinović, objasnio je za Tanjug da se u tim istragana angažuju stručnjaci iz raznih oblasti, da se tehnička ekspertiza radi na fakultetu, a analizira se i "istorija" pilota. On je rekao da je od osnivanja aerodroma "13. maj" 2001. godine ovo druga nesreća sa fatalnim ishodom. Prethodna je bila 2018. godine i po sredi je bio ljudski faktor. Vojinović objašnjava da samim tim što je letelica uspešno poletela ukazuje da su se problemi javili posle, a da će istraga pokazati da li se nešto zaglavilo ili otpalo.
- Statistički ljudski faktor je najčešći uzrok nesreća. Tehnika jako retko otkazuje, ali i tehnika mora da se nadgleda, pa tu opet dolazimo do ljudskog faktora. - rekao je on.
- Ove letelice i kad motor otkaže mogu da jedre neko određeno vreme bez pogona i prizemlje se, ali je problem ako se dogodi strukturno oštećenje.