ТЕХНИЧКИ ПРОБЛЕМ ИЛИ САБОТАЖА? Зашто је пао авион код Батајнице - истрага води у два правца
Саслушаће се људе са којима је пре несреће човек био у контакту, а урадиће се и вештачење летелице и делова који су од ње остали.
Ултра лаки авион, који се јуче срушио у кукурузе код Земун поља, након пада на земљу пројурио је још неких 40 метара и запалио се.
Пилот и власник авиона (70) је погинуо, а његово тело је по налогу јавног тужиоца послато је на обдукцију са токсикологијом. Према првим незваничним информацијама авион се срушио због техничке неисправности. Са њега је наводно док је био у лету отпао неки део, претпоставља се закрилце са десног крила, а један паор је полицију обавестио да је неких 300 метара даље од места где је летелица пала, док је обрађивао земљу, видео део од авиона. Он их је и одвео тамо да им покаже.
"ВОДИЋЕ СЕ ДВЕ ИСТРАГЕ" Експерт објаснио могуће узроке пада летелице код Земун Поља, тврди да постоји једна срећа у несрећи
СВИ СУ У ШОКУ ЗБОГ ПОГИБИЈЕ ПИЛОТА КОД БАТАЈНИЦЕ: Ево шта су комшије рекле о настрадалом мушкарцу
НОВИ ДЕТАЉИ О ПАДУ АВИОНА КОД БАТАЈНИЦЕ: Летелици отпао део, пилот изгубио контролу, страдао на ЈЕЗИВ начин! (ФОТО)
Такође, мушкарац је авионом кружио у близини спортског аеродрома "13. мај" са којег је неколико минута раније полетео и тако кружећи покушавао да се спусти, па га је оператер позвао да види шта се дешава, а он му је одговорио да је - "изгубио каманде".
Он је, иначе раније у Шведској правио те авионе, а онда је производњу преселио у Вишњицу у Београду и као тест пилот тестирао их. Авион у којем је погинуо је други који је направио у Србији и вероватно је узлетео, како би проверио неке његове перформансе. Претходно је цело пре подне на њему нешто радио.
Да би се проверило да ли је у питању била несрећа и технички проблем на летелици или је можда било неке саботаже, Више тужилаштво у Београду ће спровести истрагу. Саслушаће се људе са којима је пре несреће човек био у контакту, а урадиће се и вештачење летелице и делова који су од ње остали.
Такође ће и Центар за истраживање вазухопловних несрећа спровести истрагу и анализирати техничке аспекте и људски фактор, како би се извукле поуке да се нешто слично више не би поновило.
Оснивач портала "Танго сикс" Петар Војиновић, објаснио је за Танјуг да се у тим истрагана ангажују стручњаци из разних области, да се техничка експертиза ради на факултету, а анализира се и "историја" пилота. Он је рекао да је од оснивања аеродрома "13. мај" 2001. године ово друга несрећа са фаталним исходом. Претходна је била 2018. године и по среди је био људски фактор. Војиновић објашњава да самим тим што је летелица успешно полетела указује да су се проблеми јавили после, а да ће истрага показати да ли се нешто заглавило или отпало.
- Статистички људски фактор је најчешћи узрок несрећа. Техника јако ретко отказује, али и техника мора да се надгледа, па ту опет долазимо до људског фактора. - рекао је он.
- Ове летелице и кад мотор откаже могу да једре неко одређено време без погона и приземље се, али је проблем ако се догоди структурно оштећење.