(FOTO) Voz je bio u plamenu, a u njemu su stradala I DECA: Ovako je NATO 1999. godine UDARAO PO SRPSKIM CIVILIMA!
"Milosrdni anđeo" bio je sve, samo ne milosrdan
Voz je bio u plamenu, a nakon što ga je pogodio drugi projektil iz njega su počeli da se izvlače ranjeni i povređeni putnici, priča danas pedesetogodišnji mašinovođa Boban Kostić iz Niša, koji je upravljao vozom bombardovanim na mostu u Grdeličkoj klisuri tokom NATO agresije u Srbiji 1999. godine.
A RAK KOSI ŽIVOTE: Ovo su tačne LOKACIJE U SRBIJI gde je NATO bacao OSIROMAŠENI URANIJUM (MAPA)
Putnički voz u Grdeličkoj klisuri, u kojem su bili civili, napadnut je 12. aprila 1999. godine, drugog dana pravoslavnog Vaskrsa, identifikovano je 15 poginulih civila, među kojima je bilo i dece, a u Grdelici će sutra na državnom nivou biti obeleženo 18. godina od početka NATO bombardovanja.
STRAŠNA ISPOVEST MIRKA KOME SU NATO BOMBE UBILE SINA (13): Poznao sam ga samo po patici!
- Svaki nailazak na most mi je malo digao adrenalin. Nikad mi nije bilo svejedno - kao da sam znao - kaže Kostić, prisećajući se tog kobnog dana kada je upravljao putničkim vozom 393 iz Niša za Skoplje.
Na danasnji dan, za #Nato kolateralna steta! #GrdelickaKlisura #NikadNATO #Srbija #Beograd #digitaldiplomacy pic.twitter.com/cE0478OW8v— FilipFicovic (@FicovicFilip) April 11, 2016
Navodi da je voz kasnio iz stanice u Nišu deset minuta zbog problema sa kočenjem i da je krenuo oko 11 sati, te da je pri brzini kojom se kretao preko mosta sekunda falila da raketa pogodi lokomotivu.
- Mi smo prošli, ali ljudi iz drugog i trećeg vagona nisu bili te sreće. Ljudi izgube život, a ne znate ni zbog čega - kaže Kostić, navodeći da nekad sekunda odlučuje da li će život da ide dalje.
Prvi projektil je, dodaje, pogodio početak drugog vagona.
Priča da je zaustavio voz i od prvog vojnog vozila koje je naišlo tražio da pozovu Hitnu pomoć i vatrogasce, koji su posle pada te druge rakete brzo stigli.
Međutim, posle deset minuta je usledila i treća i četvrta raketa koje su pogodile voz.
U lokomotivi sa Kostićem bio je njegov pomoćnik Goran Mikić sa kojim se kasnije okumio, a koji je tada ranjen u nogu od gelera.
- On je za dlaku ostao živ, a ja sam bio jedini nepovređen iz voza - navodi Kostić i dodaje da od buke u lokomotivi nisu čuli ni sirene ni avione već samo eksploziju.
Kaže da je njegov kum prethodno izašao iz voza, jer ga je udarila kontakna mreža po glavi .
Grdelićka klisura 1999... pic.twitter.com/t9QDD8QSvH— Rade Maroevic (@Maroevic) March 24, 2016
- Mahinalno sam ukočio, pretpostavljali smo šta je, ali nismo bili sigurni skroz - rekao je Kostić i naveo da je njegov kum video kako pada nova raketa na 50 metara od njih.
Uvek se, kaže, uzbudi kad se toga seti i dodaje da od tada nije upravljao vozom već da u železnici radi kao nadzornik lokomotive.
NEOBIČNO SKLONIŠTE: Mesto gde su se stanovnici Vračara okupljali ratne '99
- Razmišljao sam mnogo o tome, mi Srbi stvarno možemo sve da preživimo. Ne znam da li bi neko drugi to preživeo - rekao je Kostić i istakao da ni približno tako nešto ne bi trebalo da se ponoovi jer nismo ničim to zaslužili.
Kostić radi u železnici od 1985. mašinovođa je od svoje 18. godine, a sada kaže ponovo razmišlja da bude mašinovođa, iako je kako kaže to stresan posao.