Obrušio se potporni zid na Koridoru 10, u toku hitan sastanak svih učesnika u projektu
Do obrušavanja potpornog zida došlo je oko 11h
Koridori Srbije saopštili su da je danas na južnom kraku Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru došlo do "destabilizacije manjeg dela zaštitne kosine".
Koridori u saopštenju navode da je do obrušavanja potpornog zida došlo danas (u sredu, 14.3.2018.) oko 11 časova na deonici Predejane – Caričina Dolina.
Pročitajte i:
Navode da u ovom momentu razlog destabilizacije nije moguće utvrditi i dodaju da su u toku hitni sastanaci na terenu svih nadležnih učesnika u projektu, odnosno izvođača, nadzornog tela, investitora, projektanta i durgih učesnika.
Izvođač radova na ovom potezu je bugarska kompanija Trejs (Trace), a stručni nadzor vrši konzorcijum "Louis Berger i Egnatia Odos".
Izvođenje ovih radova finansira Evropska Investiciona banka, a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 miliona evra.
U saopštenju se dodaje da je stručna javnost saglasna u mišljenju da ovaj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i da je izuzetno tehnički zahtevan teren za izgradnju, što je više puta do sada isticano.
Prilikom izvođenja ovako velikih projekata u složenim geološkim uslovima kakvi su u Grdeličkoj klisuri, ukoliko dođe do ovakve ili slične destabilizacije terena, za svaku se pronalazi adekvatno inženjersko tehničko rešenje, navode Koridori.
- Podsećamo na podatak da u Grdelici ima više od 155.000 kvadratnih metara kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje autoputa, izgrađeno je 33 mosta ukupne dužina 5,7 kilometara, a na ovoj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani autoput koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400m - piše u saopštenju.
Iz Koridora podsećaju da o složenosti ovog dela trase govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela, "Predejane" dužine 1.000 metara i "Manojle" koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808m.