Обрушио се потпорни зид на Коридору 10, у току хитан састанак свих учесника у пројекту
До обрушавања потпорног зида дошло је око 11х
Коридори Србије саопштили су да је данас на јужном краку Коридора 10 кроз Грделичку клисуру дошло до "дестабилизације мањег дела заштитне косине".
Коридори у саопштењу наводе да је до обрушавања потпорног зида дошло данас (у среду, 14.3.2018.) око 11 часова на деоници Предејане – Царичина Долина.
Прочитајте и:
Наводе да у овом моменту разлог дестабилизације није могуће утврдити и додају да су у току хитни састанаци на терену свих надлежних учесника у пројекту, односно извођача, надзорног тела, инвеститора, пројектанта и дургих учесника.
Извођач радова на овом потезу је бугарска компанија Трејс (Траце), а стручни надзор врши конзорцијум "Лоуис Бергер и Егнатиа Одос".
Извођење ових радова финансира Европска Инвестициона банка, а уговорена вредност радова износи 37,51 милиона евра.
У саопштењу се додаје да је стручна јавност сагласна у мишљењу да овај део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре представља велики изазов и да је изузетно технички захтеван терен за изградњу, што је више пута до сада истицано.
Приликом извођења овако великих пројеката у сложеним геолошким условима какви су у Грделичкој клисури, уколико дође до овакве или сличне дестабилизације терена, за сваку се проналази адекватно инжењерско техничко решење, наводе Коридори.
- Подсећамо на податак да у Грделици има више од 155.000 квадратних метара косина које се стабилизују у циљу изградње аутопута, изграђено је 33 моста укупне дужина 5,7 километара, а на овој траси налази се и магистрални пут М1, паралелно уз новопројектовани аутопут који се на овом потезу измешта у дужини од 1.400м - пише у саопштењу.
Из Коридора подсећају да о сложености овог дела трасе говори и чињеница да се у Грделичкој клисури истовремено граде два тунела, "Предејане" дужине 1.000 метара и "Манојле" који је уједно и најдужи тунел у Србији са 1.808м.