Opasna igra Junajted Grupe: ŠOLAK HOĆE DA RUŠI medijske zakone i ZAPALI SRBIJU
Kako bi sprečio usvajanje zakona koji mu nisu u poslovnom i političkom interesu, Dragan Šolak je organizovao ogromnu kampanju, koja kulminira pozivima na haos u parlamentu, maltretiranje novinara i sukobe sa organima reda.
U kampanji koju Dragan Šolak i Junajted Grupa vode protiv izmena Zakona o elektronskim medijima stiglo se do otvorenih pretnji nasiljem!
Gomilaju se skandali Junajted Grupe: ŠOLAK SRLJA IZ AFERE U AFERU
Dok Junajted Grupa tone, MANJINSKI GAZDA ŠOLAK OPET KRIVI TELEKOM
Otkrivene tajne Junajted Grupe - Grci objavili: ŠOLAK KRIJE DUGOVE!
Celog vikenda publika medija u vlasništvu te grupacije N1 i Nova S bombardovana je prilozima protiv novih medijskih zakona, redom su se menjali razni Šolakovi stručnjaci, političari i političke partije, dežurni saradnici Junajted Grupe iz Evropskog parlamenta, a sve je kulminiralo jutros emitovanjem pretnji da bi usvajanje zakona poslužilo za fizičku blokadu RTS i sukobe sa organima reda.
- Ako se usvoji zakon koji nije u mom interesu zapaliću Srbiju - na ovo se svodi strategija pobesnelog milijardera Dragana Šolaka, dok iz svoje vile na Ženevskom jezeru komanduje operacijom provociranja haosa u našoj zemlji.
Šta toliko smeta Šolaku da se, posle najava dosad neviđenih incidenata u parlamentu, stiglo do pretnji maltretiranjem novinara Javnog servisa i provociranjem sukoba sa policijom?
Vrlo jednostavno: njegov SBB gubi korisnike i prihode, nema više silnih miliona da se iznose iz Srbije i prebacuju na ofšor račune širom sveta, njegova glavna komercijalna TV Sportklub ostala je bez glavnih sadržaja, znači takođe bez publike i prihoda, N1 je tradicionalno gubitaš po poslovanju, a Nova S nije dobila nacionalnu frekvenciju koja bi ih spasila iz finansijskog “bunara”.
Kada se na ovo dodaju megalomanske političke ambicije Dragana Šolaka, da bude gospodar telekomunikacija, medija i politike u Srbiji, razlozi za ogromnu nervozu usled serije poraza više su nego jasni.
Novim zakonom o elektronskim medijima Šolak bi izgubio još nešto njemu mnogo važno - ne bi više mogao da ucenjuje regionalne i lokalne televizije po kojoj ceni će SBB da ih emituje, ako se dve strane ne dogovore problem bi se rešavao prema Zakonu, a takođe SBB ne bi mogao da sam odlučuje o rasporedu TV kanala u ponudi, već bi prve pozicije bile rezervisane za RTS i ostale nacionalne emitere.
To što će ovakva pravila, ako se zakon usvoji, svakako da se odnose na sve operatere, uključujući Telekom, koji će takođe morati da ih poštuje, pobesnelog Šolaka nije briga.
Možda i zato jer se samo on bavi “reketiranjem” televizija, po principu “ili će biti šta vam ja nudim ili vas neće biti u ponudi”.
Posebno je ironično kada se u prilozima N1 i Nove S protiv medijskih zakona govori o “ugroženim pravima nezavisnih provajdera”, a zapravo se radi o jednom jedinom koji se buni - SBB, a koji je punih dvadeset godina rastao tako što je uzurpirao svako pravo ostalima na tržištu da normalno posluju.
U skladu sa ovom praksom, Dragan Šolak i Junajted Grupa su na svaki način pokušavali da uguše i unište najvećeg tržišnog konkurenta - Telekom Srbija, pa kad im to na kraju nije uspelo sada su se dosetili da preko zakona o elektronskim medijima pokušaju da zabrane ovoj kompaniji da posluje.
Prvo su uporno tvrdili da to što Telekom ima status osnivača i suvlasnika u nekim medijima nije po standardima EU, a kada je “crno na belo” dokazano da lažu onda su preko noći promenili ploču, pa je postalo nebitno kako je u EU, jer je Srbija “mnogo specifična” i “ne mora sve sa čime se Brisel saglasi da bude dobro”.
Pa, ljudi, odlučite se - jeste li ili niste za standarde EU?! Da li su evropska pravila važna ili nisu važna? Ili je, zapravo, sve dobro ili loše u zavisnosti od toga kakvi su interesi gazde Šolaka.
Telekom Srbija je, inače, pre svega vlasnik komercijalnih sportskih i filmskih TV kanala poput Arena Sport i Superstar, dok je od informativnih suvlasnik samo u Euronjuz Srbija i Blumberg Adrija, koji su, baš kao N1 i Nova S, isključivo kablovski.
Ni jedna TV sa nacionalnom frekvencijom nije u vlasništvu Telekoma.
Pa kakav je onda javni interes sprečiti Telekom da drži sportske i zabavne kanale, i zašto su problem partnerstva te srpske kompanije sa najuglednijim medijskim brendovima iz EU i SAD - na to Šolakovi stručnjaci i političari nemaju odgovor.
I ne mogu da ga imaju, jer je cela kampanja za zabranu Telekomu da ima medije isključivo u interesu Junajted Grupe i Dragana Šolaka.
Isto kao što je cela kampanja rušenja novih medijskih zakona, a posebno zakona o elektronskim medijima, jedino u interesu bahatog milijardera Šolaka i njegove grupacije.