Опасна игра Јунајтед Групе: ШОЛАК ХОЋЕ ДА РУШИ медијске законе и ЗАПАЛИ СРБИЈУ
Како би спречио усвајање закона који му нису у пословном и политичком интересу, Драган Шолак је организовао огромну кампању, која кулминира позивима на хаос у парламенту, малтретирање новинара и сукобе са органима реда.
У кампањи коју Драган Шолак и Јунајтед Група воде против измена Закона о електронским медијима стигло се до отворених претњи насиљем!
Гомилају се скандали Јунајтед Групе: ШОЛАК СРЉА ИЗ АФЕРЕ У АФЕРУ
Док Јунајтед Група тоне, МАЊИНСКИ ГАЗДА ШОЛАК ОПЕТ КРИВИ ТЕЛЕКОМ
Откривене тајне Јунајтед Групе - Грци објавили: ШОЛАК КРИЈЕ ДУГОВЕ!
Целог викенда публика медија у власништву те групације Н1 и Нова С бомбардована је прилозима против нових медијских закона, редом су се мењали разни Шолакови стручњаци, политичари и политичке партије, дежурни сарадници Јунајтед Групе из Европског парламента, а све је кулминирало јутрос емитовањем претњи да би усвајање закона послужило за физичку блокаду РТС и сукобе са органима реда.
- Ако се усвоји закон који није у мом интересу запалићу Србију - на ово се своди стратегија побеснелог милијардера Драгана Шолака, док из своје виле на Женевском језеру командује операцијом провоцирања хаоса у нашој земљи.
Шта толико смета Шолаку да се, после најава досад невиђених инцидената у парламенту, стигло до претњи малтретирањем новинара Јавног сервиса и провоцирањем сукоба са полицијом?
Врло једноставно: његов СББ губи кориснике и приходе, нема више силних милиона да се износе из Србије и пребацују на офшор рачуне широм света, његова главна комерцијална ТВ Спортклуб остала је без главних садржаја, значи такође без публике и прихода, Н1 је традиционално губиташ по пословању, а Нова С није добила националну фреквенцију која би их спасила из финансијског “бунара”.
Када се на ово додају мегаломанске политичке амбиције Драгана Шолака, да буде господар телекомуникација, медија и политике у Србији, разлози за огромну нервозу услед серије пораза више су него јасни.
Новим законом о електронским медијима Шолак би изгубио још нешто њему много важно - не би више могао да уцењује регионалне и локалне телевизије по којој цени ће СББ да их емитује, ако се две стране не договоре проблем би се решавао према Закону, а такође СББ не би могао да сам одлучује о распореду ТВ канала у понуди, већ би прве позиције биле резервисане за РТС и остале националне емитере.
То што ће оваква правила, ако се закон усвоји, свакако да се односе на све оператере, укључујући Телеком, који ће такође морати да их поштује, побеснелог Шолака није брига.
Можда и зато јер се само он бави “рекетирањем” телевизија, по принципу “или ће бити шта вам ја нудим или вас неће бити у понуди”.
Посебно је иронично када се у прилозима Н1 и Нове С против медијских закона говори о “угроженим правима независних провајдера”, а заправо се ради о једном једином који се буни - СББ, а који је пуних двадесет година растао тако што је узурпирао свако право осталима на тржишту да нормално послују.
У складу са овом праксом, Драган Шолак и Јунајтед Група су на сваки начин покушавали да угуше и униште највећег тржишног конкурента - Телеком Србија, па кад им то на крају није успело сада су се досетили да преко закона о електронским медијима покушају да забране овој компанији да послује.
Прво су упорно тврдили да то што Телеком има статус оснивача и сувласника у неким медијима није по стандардима ЕУ, а када је “црно на бело” доказано да лажу онда су преко ноћи променили плочу, па је постало небитно како је у ЕУ, јер је Србија “много специфична” и “не мора све са чиме се Брисел сагласи да буде добро”.
Па, људи, одлучите се - јесте ли или нисте за стандарде ЕУ?! Да ли су европска правила важна или нису важна? Или је, заправо, све добро или лоше у зависности од тога какви су интереси газде Шолака.
Телеком Србија је, иначе, пре свега власник комерцијалних спортских и филмских ТВ канала попут Арена Спорт и Суперстар, док је од информативних сувласник само у Еуроњуз Србија и Блумберг Адрија, који су, баш као Н1 и Нова С, искључиво кабловски.
Ни једна ТВ са националном фреквенцијом није у власништву Телекома.
Па какав је онда јавни интерес спречити Телеком да држи спортске и забавне канале, и зашто су проблем партнерства те српске компаније са најугледнијим медијским брендовима из ЕУ и САД - на то Шолакови стручњаци и политичари немају одговор.
И не могу да га имају, јер је цела кампања за забрану Телекому да има медије искључиво у интересу Јунајтед Групе и Драгана Шолака.
Исто као што је цела кампања рушења нових медијских закона, а посебно закона о електронским медијима, једино у интересу бахатог милијардера Шолака и његове групације.