POTROŠAČI, OVO NISTE ZNALI: Ako trgovac odbije reklamaciju ili pošalje robu u servis - OVO SU VAŠA PRAVA!
Veliki broj trgovaca igra na neznanje građana povodom prava koja oni imaju kao potrošači, pa ne uvažavaju reklamacije, čak i kada su potpuno opravdane.
Zbog ovakvog tretmana trgovaca nezadovoljni kupci često se nalaze pred dilemom – odustati ili otići na sud, dilemom koja se nakon suočavanja sa cenom i trajanjem sudskih procesa skoro uvek završava odlukom da odustanu.
Ovo je zato kratak pregled prava koje svi mi kao potrošači imamo kako bismo sledeći put pred trgovcima koji hoće da nas prevare mogli da se pojavimo „naoružani“.
KO KUPUJE U SECOND HAND-u: Ljudi stegnu srce i dođu ovde, ali ne znaju pravu istinu!
Nezadovoljni ste onlajn kupovinom
Ako vam se ne svidi proizvod koji vam je stigao, imate dve nedelje da ga zamenite ili vratite bez ikakvih objašnjenja.
OVOLIKO ĆEMO PLAĆATI TV PRETPLATU OD 1. JANUARA: Biće obavezna još najmanje dve godine!
Ukoliko odustajete od kupovine, vi ste dužni da robu vratite trgovcu o svom trošku.
Cipele su se odlepile posle nedelju dana
Ko nema novu ličnu kartu, neće moći da podigne penziju
Najteže je zameniti nekvaliletnu obuću. Trgovci uglavnom odbijaju takve reklamacije, tvrdeći da je oštećena nepravilnom upotrebom. Potrebno je uraditi nezavisno testiranje, ali je ono skuplje od same obuće.
Ako trgovac odbije reklamaciju, pošaljite je preporučenom poštom i sa povratnicom se obratite inspekciji.
GARDEROBA POD KONAC: Japanska metoda slaganja stvari oduševiće svaku domaćicu! (FOTO)
TV star tri medseca se pokvario
Trgovci će najčešće predložiti da se pokvareni uređaj pošalje u servis, ali u prvih šest meseci mi biramo da li želimo popravku, zamenu ili povraćaj novca.
ČUVAJTE FISKALNE RAČUNE! Od 1. januara možete dobiti STAN, AUTOMOBIL ili PUTOVANJE!
Roba sa SNIŽENJA se MENJA!
Bez obzira na to, da li je roba bila na sniženju ili ne kada ste je kupili, imate pravo na reklamaciju. ukoliko trovac odbije da primi vašu reklamaciju, bilo usmenu ili pisanu, pošaljite mu je preporučenom poštom i sačuvajte povratnicu, a onda se obratite tržišnoj inspekciji.
Ako ni ovo ne uspe, prijavite trgovca udruženjima potrošača i tržišnoj inspekciji.