Srpski migovi osujetili hrvatske namere: Faktor odvraćanja od komšijskih avantura (VIDEO)
Situacija se menja
Sletanjem Antonova sa dva rastavljena aviona u Beograd počela je isporuka ruskih "migova" Srbiji. Plan je da do kraja nedelje na aerodrom u Batajnici bude dopremljeno svih šest aviona.
Predsednik Srbije danas u Varni: Sastaje se sa bugarskim, grčkim i rumunskim zvaničnicima
Na dnevnom redu 11 tačaka: Počinje jesenje zasedanje Narodne skupštine
Paket koji će Srbiju koštati 180 miliona evra podrazumeva kompletnu modernizaciju deset aviona MiG 29, četiri Vojske Srbije i šest koje od Rusije dobijamo kao donaciju. Ti avioni će biti podignuti na nivo 4 plus generacije.
Takve avione imaju Nemačka, Francuska, Velika Britanija i Italija. Zapravo ćemo imati 10 "migova" najmodernije generacije, kaže vojni analitičar Miroslav Lazanski.
Važno je reći da u okviru tih 180 miliona dobijamo rezervne motore, rakete dugog dometa vazduh-vazduh, koje do sad nikad nismo imali. Dakle puno rezervnih delova, raketa vazduh-zemlja sa laserskim navođenjem, tako da je to zaista radikalna modernizacija lovačke avijacije Srbije“, objašnjava Lazanski.
VOZAČI, OPREZ: Ovo su najčešće greške koje pravite i na taj način ugrožavate živote sopstvene dece
On dodaje da su avioni preuzeti u letnom stanju i da će u Zavodu „Moma Stanojlović“ biti urađen osnovni i takozvani unapređeni nivo remonta "migova". Sa našim tehničarima će raditi i ruski stručnjaci. Pojedini zahtevniji delovi modernizacije mogli bi da budu obavljeni u Rusiji, kako bi sve bilo završeno u razumnom vremenskom roku, kaže Lazanski.
- Ono što je najsofisticiranije, što ne može da se remontuje kod nas u "Momi Stanojloviću", verovatno će biti prebačeno u Rusiju, pa će biti urađeno tamo, ne vidim nikakav problem u tome. Mislim da će za najdalje mesec i po dana dva aviona biti potpuno remontovana - kaže on.
Takođe, podseća da je izuzetno važno što će na taj način vek motora svih deset migova Vojske Srbije biti produžen na 25, odnosno 30 godina. I tu smo u velikoj prednosti kada su u pitanju zemlje okruženja, dodaje Lazanski.
„Najveća prednost je što su to tehnika, logistika, tehnologija na koju su naši mehaničari, logističar i piloti navikli. Nama bi prelaz na zapadnu tehnologiju bio jako skup. Platili bi basnoslovnu sumu, jer sami ne bi mogli da uradimo čak ni osnovni remont ’zapadnih aviona‘ bez pomoći stranaca“, kaže Lazanski.
Lazanski podvlači da Srbija ne nabavlja lovce iz Ruske Federacije da bi ratovala, već pre svega da bi čuvala svoj vazdušni prostor. Država koja teži da bude članica Evropske unije mora da ima zaštićen vazdušni prostor, jer u suprotnom civilne kompanije neće leteti preko Srbije, što znači da neće biti ni novca za našu kontrolu letenja, ali ne samo iz tog razloga, kaže Lazanski.
Tih deset aviona će parirati novim avionima u sastavu vazduhoplovstva Mađarske, Rumunije, ali i Hrvatske, ako dobiju američke polovne F 16. To je faktor odvraćanja od prvih susreta u slučaju bilo kakve avanturističke namere bilo koje komšijske države. Za neki rat protiv NATO-a to naravno nije dovoljno, ali je dovoljno da zadržite ambicije komšijski zemalja, da ne sanjaju bilo kakvu vrstu vojne avanture protiv Srbije“, zaključuje ovaj vojni analitičar.
Podsetimo, svi piloti Vojske Srbije koji lete na migovima poslednjih meseci u Rusiji su prošli dodatne obuke, kako bi bez problema upravljali modernizovanim mašinama.
Novi „migovi“ Vojske Srbije biće prikazani javnosti 20. oktobra na paradi povodom Dana oslobođenja Beograda.