SRPSKO GROBLJE VOZOVA: Sablasni napušteni vagoni dom skitnicama i životinjama, ali i VELIKA OPASNOST! (FOTO)
Iza priče o napuštenim vagonima koji se nalaze između Topčidera i Rakovice ne krije se samo staro gvožđe već i velike opasnosti
Nisu na slepom koloseku, ali ovi vagoni su odavno završili svoju misiju. Prepušteni zubu vremena stoje na kolosecima stanice Topčider, nadomak Rakovice, gde su postali dom ponekoj skitnici i napuštenim mačkama i psima.
UŽAS NA PRUZI: Mladić i devojka se popeli na vagon pa ih udarila struja
VOZ, A LETI KO RAKETA! Vagoni u kompoziciji kriju nešto od čega celi NATO PREZA! (FOTO/VIDEO)
Plastične flaše, kartoni, opušci, đubre svakakve vrste, leže razbacani oko vagona i u njima. Ono što je od nameštaja unutar njih moglo da se upotrebi odavno su odneli lopovi.
U jednom od vagona zatičemo ćebe na jednom od raspadnutih sedišta. Po ostacima hrane okolo zaključujemo da je tu neko spavao. Nema sumnje da osim napuštenih pasa i mačaka, koje u ovim vagonima nalaze zimi spas od kiše i snega, tu borave i ljudi.
Skrovište narkomana, bilo i pokušaja silovanja
Osim prljavštine, iz ovog groblja vagona vrebaju i druge opasnosti. Pre nekoliko godina policija je zabeležila i pokušaj silovanja u napuštenim vagonima, a po bačenim špricevima i iglama lako se može zaključiti i da ih narkomani koriste kao svoje sklonište.
Poseban problem predstavlja i to što nisu u pitanju samo putnički vagoni. Fotograf našeg portala zabeležio je da je iz jednog teretnog vagona iscurela tečnost nalik nafti.
Kolika je ekološka ugroženost Topčidera i Košutnjaka nije poznato, ali nema sumnje da osim starog gvožđa prirodi prete i druge velike opasnosti.
Gomilanje počelo pre skoro tri decenije
Vagoni su na Topčideru počeli da se gomilaju devedesetih godina prošlog veka, kada je ta železnička stanica izgubila saobraćajni značaj i postala samo takozvana ranžirna stanica, za spajanje kompozicija.
Višedecenijski problem gomilanja starog gvožđa na pruzi nadomak Rakovice nasledilo je nedavno osnovano preduzeće Srbija Voz, na čija je pleća sada pao posao raščišćavanja više stotina rashodovanih vagona.
- Preduzeće Srbija Voz a.d. je tokom 2016. god. u dva navrata oglašavalo prodaju372 starih i rashodovanih putničkih kola (vagona), kroz postupak javne licitacije. Na ovaj način prodato je ukupno 172 putničkih vagona, a prodaja ostalih planirana je u 2017. godini. Prodaja će se sprovoditi putem javne licitacije – rekli su za portal SrbijaDanas.com iz Srbija Voza.
Niko neće staro gvožđe
Oni tvrde i da se problem rashodovanih vagona „rešava permanentno“, ali da je potrebno vreme da bi se sve raščistilo.
- Železnice Srbije a.d. raspisivale su javne licitacije za prodaju putničkih kola, ali nije bilo zainteresovanih kupaca jer potencijalne kupce kasnije čekaju relativno visoki troškovi sečenja istih - kažu iz Srbija Voza.
Rashodovani vagoni su tokom devedesetih godina korišćeni za rezervne delove kod popravke onih koji su još na redovnim linijama. Međutim, modernizacija je učinila svoje i na ove vagone su zaboravili i mehaničari, pa je prestala potreba da ih bilo ko obilazi, osim radnika koji s vremena na vreme dođu da pored njih provere da li su u ispravnom stanju koloseci preko kojih se odvija redovan železnički saobraćaj.
Poslednji vagoni stigli pre tri godine
Poslednji vagoni su ovde prebačeni pre tri godine u sklopu raščišćavanja Glavne železničke stanice zbog projekta Beograd na vodi. Od tada nisu dovođenje nove rashodovane kompozicije, a pitanje je i da li bi imale i gde da stanu ako bi neko hteo da još koji oronuli vagon tu dotera.
Problem je, sudeći po tvrdnjama Srbija Voza, počeo polako da se rešava, ali nema sumnje da će biti potrebne godine se sve ne očisti. Do tada, biće dovoljno i da se prestane sa dovođenjem starog gvožđa u neposrednoj blizini Košutnjaka, prirodne oaze Beograda.