СРПСКО ГРОБЉЕ ВОЗОВА: Сабласни напуштени вагони дом скитницама и животињама, али и ВЕЛИКА ОПАСНОСТ! (ФОТО)
Иза приче о напуштеним вагонима који се налазе између Топчидера и Раковице не крије се само старо гвожђе већ и велике опасности
Нису на слепом колосеку, али ови вагони су одавно завршили своју мисију. Препуштени зубу времена стоје на колосецима станице Топчидер, надомак Раковице, где су постали дом понекој скитници и напуштеним мачкама и псима.
УЖАС НА ПРУЗИ: Младић и девојка се попели на вагон па их ударила струја
ВОЗ, А ЛЕТИ КО РАКЕТА! Вагони у композицији крију нешто од чега цели НАТО ПРЕЗА! (ФОТО/ВИДЕО)
Пластичне флаше, картони, опушци, ђубре свакакве врсте, леже разбацани око вагона и у њима. Оно што је од намештаја унутар њих могло да се употреби одавно су однели лопови.
У једном од вагона затичемо ћебе на једном од распаднутих седишта. По остацима хране около закључујемо да је ту неко спавао. Нема сумње да осим напуштених паса и мачака, које у овим вагонима налазе зими спас од кише и снега, ту бораве и људи.
Скровиште наркомана, било и покушаја силовања
Осим прљавштине, из овог гробља вагона вребају и друге опасности. Пре неколико година полиција је забележила и покушај силовања у напуштеним вагонима, а по баченим шприцевима и иглама лако се може закључити и да их наркомани користе као своје склониште.
Посебан проблем представља и то што нису у питању само путнички вагони. Фотограф нашег портала забележио је да је из једног теретног вагона исцурела течност налик нафти.
Колика је еколошка угроженост Топчидера и Кошутњака није познато, али нема сумње да осим старог гвожђа природи прете и друге велике опасности.
Гомилање почело пре скоро три деценије
Вагони су на Топчидеру почели да се гомилају деведесетих година прошлог века, када је та железничка станица изгубила саобраћајни значај и постала само такозвана ранжирна станица, за спајање композиција.
Вишедеценијски проблем гомилања старог гвожђа на прузи надомак Раковице наследило је недавно основано предузеће Србија Воз, на чија је плећа сада пао посао рашчишћавања више стотина расходованих вагона.
- Предузеће Србија Воз а.д. је током 2016. год. у два наврата оглашавало продају372 старих и расходованих путничких кола (вагона), кроз поступак јавне лицитације. На овај начин продато је укупно 172 путничких вагона, а продаја осталих планирана је у 2017. години. Продаја ће се спроводити путем јавне лицитације – рекли су за портал SrbijaDanas.com из Србија Воза.
Нико неће старо гвожђе
Они тврде и да се проблем расходованих вагона „решава перманентно“, али да је потребно време да би се све рашчистило.
- Железнице Србије а.д. расписивале су јавне лицитације за продају путничких кола, али није било заинтересованих купаца јер потенцијалне купце касније чекају релативно високи трошкови сечења истих - кажу из Србија Воза.
Расходовани вагони су током деведесетих година коришћени за резервне делове код поправке оних који су још на редовним линијама. Међутим, модернизација је учинила своје и на ове вагоне су заборавили и механичари, па је престала потреба да их било ко обилази, осим радника који с времена на време дођу да поред њих провере да ли су у исправном стању колосеци преко којих се одвија редован железнички саобраћај.
Последњи вагони стигли пре три године
Последњи вагони су овде пребачени пре три године у склопу рашчишћавања Главне железничке станице због пројекта Београд на води. Од тада нису довођење нове расходоване композиције, а питање је и да ли би имале и где да стану ако би неко хтео да још који оронули вагон ту дотера.
Проблем је, судећи по тврдњама Србија Воза, почео полако да се решава, али нема сумње да ће бити потребне године се све не очисти. До тада, биће довољно и да се престане са довођењем старог гвожђа у непосредној близини Кошутњака, природне оазе Београда.