CVETA GRAĐEVINA U SRBIJI: Ministar Momirović najavio nove projekte za Srpsku Atinu (VIDEO)
Rast građevine Srbije u prvom kvartalu veći od 20 odsto u odnosu na prošlu godinu
U Gradskoj kući u Novom Sadu ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i gradonačelnik Miloš Vučević sastali su se danas sa kineskim partnerima iz Kompanije CRBC.
TOP hoteli u Turskoj po najboljim cenama za odmor u Junu - Samo 99€ za rani buking!
DA LI JE KARADŽIĆU UGROŽENA BEZBEDNOST U BRITANSKOM ZATVORU? Slučaj generala VRS Radoslava Krstića otvara važno pitanje
"Kosovo i Metohija jesu i biće duša i srce Srbije" Boris Bursać izneo jasan stav
Tomislav Momirović je nakon sastanka istakao da je rast građevine u prvom kvartalu veći od 20 odsto u odnosu na prošlu godinu i da je cilj Srbije da u drugom kvartalu ima rast od 40 odsto.
- Podsetio bih vas da je samo u prvom kvartalu rast građevine veći od 20 odsto u odnosu na prošlu godinu. Praktično građevina u rastu BDP-a od 1,2 odsto utiče sa dve trećine. To su impresivni rezultati, ali ono što mi zaista želimo jeste da u drugom kvartalu imamo rast od 40 odsto. To bi bio jedan zaista istorijski rezultat koji mi možemo da ispunimo samo zahvaljujući fiskalnoj konsolidaciji i svim projektima koje radimo na teritoriji cele republike. Podsetio bih vas da posle fiskalne konsolidacije koje je sproveo predsednik Srbije, imamo jedan neverovatan investiocioni talas koji će biti krunisan krajem ove godine kada budemo završili brzu prugu od Beograda do Novog Sada, i kada vi budete mogli da od Beograda do Novog Sada dodjete za 30-ak minuta - rekao je Momirović.
Pored brze pruge Beograd-Novi Sad, rastu građevine doprineće i izgradnja Fruškogorskog koridora, auto-puta od Novog Sada do Rume dugog 47,7 kilometara, koja je počela 1. maja, a planirano je da radovi budu završeni za tri godine.
Saobraćajnica će imati četiri trake od po 3,5 metra, bez zaustavnih traka, i spajaće autoputeve ka Šidu i Subotici.
Kroz Frušku goru će biti probijen tunel dužine 3,5 kilometra, koji će biti najduži u Srbiji i izgrađen most preko Dunava kod Kovilja dužine 1,8 kilometara.
Vrednost projekta je 606 miliona evra, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CRBC.
Kako je rekao danas gradonačelnik Vučević, sada smo nekoliko koraka bliži izgradnji mosta sa obilaznicom, što je višedecenijska želja mnogih generacija u Novom Sadu.
- Razgovarali smo o nekoliko mogućih tehničkih i vizuelnih rešenja za četvrti most, kojem će Novosađani dati ime. Mi smo uzeli još jedan kratak period da sa stručnjacima sa Fakulteta tehničkih nauka damo naše mišljenje oko arhitektonskog rešenja, a tada bismo užurbanom dinamikom nastavili sve pripremne radnje kako bi izgradnja počela, možda već i do kraja godine - rekao je Vučević i dodao:
- Ja sam veoma zahvalan kineskim saradnicima, kao i na podršci Vlade Srbije i predsednika Srbije Aleksandra Vučića - rekao je Vučević.
Ministar Momirović se takođe zahvalio kineskim partnerima i rekao da Vlada Srbije očekuje savremen most.
- Most koji gradimo biće najlepši most u Novom Sadu. Ovo je samo jedan od sastanaka koji smo održali u vezi sa mostom. Podsetiću da mnogo toga gradimo u Novom Sadu, kao što je i most koji će biti deo Fruškogorskog koridora, skoro smo podelili i 500 ključeva od stanova za bezbednjake. Mislim da neko ko sada dođe u Novi Sad posle 10 godina ima šta da vidi, a tek će se za nekoliko godina videti - rekao je Momirović.
Izgradnja obilaznice oko Novog Sada, sa mostom preko Dunava, značajno je jer će rasteretiti saobraćaj u gradu, ali je bitna i za ceo region, jer se ona nadovezuje na Fruškogorski koridor čija izgradnja uskoro počinje.