U svetu usledila ZABRANA LETOVA ovim boingovim avionima posle STRAVIČNE NESREĆE! Nebo nad Srbijom BEZBEDNO! (FOTO)
Kompanije "Flaj Dubai" i "Norvidžan", nakon nesreće u Etiopiji, na letovima za Dubai i Oslo sporne letelice zamenile drugim avionima. Nijedan let iz Beograda nije otkazan
Nakon zabrane poletanja i sletanja, kao i preletanja vazdušnog prostora Srbije avionima "boing 737 maks 8" i "boing 737 maks 9", na nebu iznad naše zemlje od utorka uveče više nema nijednog spornog aviona koji je u poslednjih pet meseci u dve nesreće, u Etiopiji i Indoneziji, usmrtio 346 ljudi.
Zbog ovih nesreća je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije, a sledeći bezbednosnu direktivu Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA), doneo hitnu zabranu korišćena spornih vazduhoplova za poletanje i sletanje na aerodrome u Srbiji, kao i za prelete preko Srbije.
U poslednjih 40 dana, zaključno sa 12. martom, u vazdušnom prostoru Srbije bila su 363 preleta i 64 poletenja/sletenja aviona "boing 737 maks", što predstavlja manje od jednog procenta ukupnog broja preleta, poletanja i sletanja.
Sa aerodroma "Nikola Tesla" avio-kompanije koje u svojoj floti imaju ovaj tip aviona, a imaju odobrenje za komercijalno obavljanje saobraćaja jesu "Flaj Dubai", "LOT Poliš", koji saobraćaj sa Beogradom obavlja manjim avionima "embraer 195", i "Norvidžan" - rekao je Milan Ležaić, savetnik za upravljanje bezbednošću u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
On ističe da interesi i prava putnika neće biti ugroženi prizemljenjem nekog tipa aviona iz bilo kog razloga, a pogotovo iz bezbednosnog.
Iz kompanije "Flaj Dubai" saopštili su da su na liniji Beograd-Dubai avion "boing 737 maks" zamenili letelicom 737-800, dok su iz norveške avio-kompanije koja iz Beograda leti za Oslo, a prizemljila je 18 svojih "boinga 737 maks 8", poručili da će tražiti finansijsku odštetu od američkog proizvođača ove letelice.
REAKCIJA BOINGA NAKON RUŠENJA AVIONA: Evo šta će kompanija morati da uradi posle nesreće u Etiopiji
Kompanija je reorganizovala svoje operacije tako da zbog aktuelne zabrane juče nije otkazan nijedan let sa beogradskog aerodroma.
Inače, sve kompanije u obavezi su da poštuju zabranu letenja spornim letelicama, a kršenja zabrane predstavlja ugrožavanje bezbednosti vazdušnog prostora Srbije, za šta su zaprećene drakonske kazne, među kojima i prinudno prizemljenje letelice u pratnji oružanih snaga.
Prema vazduhoplovnim propisima, avio-kompanije su u takvim situacijama obavezne da za planirane letove obezbede druge avione, a ukoliko to nije moguće, onda obeštete putnike za kupljene karte.
Za sada jedino SAD nisu zabranile letove spornim avionima
Upozoravali na bag, piloti se mesecima žalili
Mesecima pre nesreće u Etiopiji, piloti su se žalili američkim federalnim vlastima na avion "boing 737 maks 8", koji prilikom poletanja koristi auto-pilot, javljaju američki mediji. Sve žalbe su se odnosile na bezbednosni mehanizam, što je navedeno u preliminarnom istražnom izveštaju o prvoj nesreći u Indoneziji u oktobru, kada je poginulo 189 ljudi.
Piloti su naveli kako je taj avion neposredno nakon poletanja iznenada znao da okrene nos prema zemlji, kao i da je nesavesno da vlasti i kompanije dozvoljavaju letove tim avionom.
MSP, Etiopljani organizuju prevoz stradalog Srbina
Kompanija "Etiopijan erlajns" organizovaće, kad to bude moguće, prenos posmrtnih ostataka nastradalog humanitarca UN Đorđa Vdovića u zemlju gde će se obaviti sahrana. Sprovodnicu za prenos posmrtnih ostataka izdaje Ambasada Srbije u Adis Abebi, rečeno je u Ministarstvu spoljnih poslova.
- Identitet našeg državljanina još nije utvrđen, čeka se potvrda nadležnih organa Etiopije - navode iz MSP i dodaju da su ministarstvo spoljnih poslova Etiopije i njihova nacionalna avio-kompanija obezbedili povratne karte i hotelski smeštaj porodicama poginulih koji žele da dođu u Etiopiju.